• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Nylny

Hur går det för dig SaandraR?!?! Jag tror du myser med bebis din nu, är det så?? :)

30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • Eva 763

Fler som inte kan sova ser jag!! Vaknat 1 gång i timmen inatt, trycker nedåt som vanligt! Bebis är med vaken nu, men verkar inte vilja komma ut!! Bf+1 dag idag. Besök på mvc på morgonen, fika med en höggravid vän och en massa ärenden blir det på schemat. Vill att det kommer igång!!!

• anna3304
    Nylny skrev 2014-11-26 04:34:32 följande:

Usch...kan dom inte hjälpa en lidande kvinna i nöd lite snabbare... :/ Speciellt med blodtrycket så högt. Varför bara ge medicin när lösningen är förlossning undrar man..du är så långt gången redan. Känner med dig!

Här kan jag inte heller sova mer än 1-2h åt gången, klarvaken sen. Mycket sammandragningar, inget ont, v 39+1, känns inte nära det minsta. 

Men fredag, det är ju om 2-3 dagar bara :), då har du lille bebis hos dig, vad mysigt. Snart är du på andra sidan, hoppas du kan vila upp dig rejält och förbereda dig till max nu när du har ett slutdatum. Lycka till, snart är det över..!  

Tack snälla du! Blev bara 2h inatt också. Sen bröt jag ihop vid kl 05 och sambon fick ringa förlossningen samt lugna ned mig. Måste be om insomntabl inatt för detta är en plåga!

Låter verkligen som att du också har det besvärligt. hoppas du inte behöver gå över tiden!

Tur man har bebis att se fram emot och vi är i ett tillfälligt tillstånd trots allt. Kram!
  • anna3304
    Eva 763 skrev 2014-11-26 04:47:43 följande:

Fler som inte kan sova ser jag!! Vaknat 1 gång i timmen inatt, trycker nedåt som vanligt! Bebis är med vaken nu, men verkar inte vilja komma ut!! Bf+1 dag idag. Besök på mvc på morgonen, fika med en höggravid vän och en massa ärenden blir det på schemat. Vill att det kommer igång!!!

Tur vi inte är ensamma om att sova dåligt. Kan kännas som en liten tröst iaf! Lycka till på besöket på mvc och skynda långsamt med dina ärenden.
  • EnPetra

Bf+6 och ingen bebis i sikte. Ska till BM nu klockan 10, vanlig kontroll bara. Men ska fråga henne om hinnsvepning..

• EnPetra
    EnPetra skrev 2014-11-26 08:57:00 följande:

Bf+6 och ingen bebis i sikte. Ska till BM nu klockan 10, vanlig kontroll bara. Men ska fråga henne om hinnsvepning..

uppdaterar: BM gör hinnsvepning först när man är i v.41+någonting. Så om inget hänt nästa vecka blir det hinnsvepning på tisdag. 

Hon sa även att bebisen låg så himla långt ner, "Oh, herregud, huvudet är ju halvvägs nere", så jag behöver i princip bara börja få värkar så skulle det gå snabbt! 

Längtar så otroligt mycket nu, jag blir tokig!
  • isabellab

Vad skönt att höra att det skulle gå snabbt i alla fall! Hoppas att det drar igång för dig snart nu.

EnPetra skrev 2014-11-26 12:13:40 följande:

uppdaterar: BM gör hinnsvepning först när man är i v.41+någonting. Så om inget hänt nästa vecka blir det hinnsvepning på tisdag. 

Hon sa även att bebisen låg så himla långt ner, "Oh, herregud, huvudet är ju halvvägs nere", så jag behöver i princip bara börja få värkar så skulle det gå snabbt! 

• Eva 763
    EnPetra skrev 2014-11-26 12:13:40 följande:

Jag kommer ev få en hinnsvepning nästa onsdag om jag inte fått än, jag är 40+0 idag.

Har köpt hallonbladste idag, har druckit 2 ggr och ska fortsätta imo. Så får vi se om det hjälper! Så drygt att vänta nu!! Nätterna är fruktansvärda! Hoppas vi får våra bebisar snart!!
  • EnPetra

Fråga: 

Ibland när jag går på toa så är det småa blöta fläckar i trosorna. Har jag trosskydd syns det ingenting, och det blir INTE blött, utan bara småfuktigt. Det är ingen färg och luktar ingenting. Kan man få vattnigare flytningar mot slutet? Eller är det bebisen som kanske trycker mot urinblåsan så det läcker lite? 

Någon mer som har/har haft något liknande..? 

Svar på tråden Bebis november 2014