• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Missimissi
    SaandraR skrev 2014-11-27 10:13:30 följande:
    Idag 06.35 föddes våran Elias :) Allt gick bra slutade dock med sugklocka vilket gjorde oont. Men nu är det över :) <3
    Stort grattis till Elias!!

-jag beklagar sugklockan dock och hoppas att du snabbt återhämtar dig! Fråga om värktabletter på BB när du behöver då de är lite dåliga ibland att "dela ut dem" utan man får fråga själv. 
  • isabellab

Åh vad kämpigt! Hoppas att förlossningen drar igång av sig själv nu.

Att gå med högt blodtryck osv är inte roligt! Men skönt att du får så tät kontakt nu, det är tryggt!

fiddeification skrev 2014-11-27 14:12:47 följande:

Jag är kvar *vinkvink*

Lite dålig på att skriva dock men jag läser!

Hade BF igår, i förrgår var jag hos BM och hade äggvita i urinen och aning för högt blodtryck.

Nämnde också att jag hade vattniga flytningar men inte var orolig men BM skulle bums skicka mig till förlossningen för att kolla till fostervattnet. Igen fara alls där. Tillbaka till BM idag för koll av urin och blodtryck, ingen äggvita i urinen men lite spår blod och ytterligare lite högre blodtryck.

Återbesök på måndag igen om ingen bebbe har kommit. ska ringa förlossningen om jag får huvudvärk eller illamående. 

• Missimissi

Kämpa på ni som är kvar -att gå över är tortyr men snart snart sitter ni alla här.

Själv befinner jag mig i en tröttdimma som består av amning, amning, bajsblöjor och amning typ.... I natt hade han oerhört svårt att komma till ro så hade jag kunnat där och då hade jag gärna stoppat in honom igen haha....bara för att få tyst och för att få sova en liten stund iaf. 

• isabellab

Åh hej hej! :)

Det är så märkligt att man kan gå så och ha noll tecken på att det är på gång och så vips drar det igång!

Vissa dagar kommer jag inte heller i skorna, och konditionen finns ju inte längre! Svårt att förstå hur man ska kunna uppbringa energi till att mäkta med en förlossning alltså!

HouseOfCards skrev 2014-11-27 13:48:21 följande:

Hej!

Jag har inte skrivit här i tråden, men jag har varit inne och läst dagligen! Grattis till alla bebisar!

Själv så är jag i Bf +6 :( håller på att bli galen!

Har absolut noll tecken på att bebis är på g!

Verkar ha lika svårt att sova som många andra i tråden, har fått sjukt ont i blygdbenet också..

Usch vad allt känns jobbigt och tråkigt! Sitter här i en städad och "boad" lägenhet och bara väntar på att få ett tecken på att det börjar vara dags, men icket! Kan inte minnas sist jag var ut, får ju inte på mig några skor.. Försökte med min sambos foppatofflor x antal storlekar för stora men inte ens det gick fast jag hade nog andå slagit ihjäl mig,för här har vi isigt och snöigt så tur var väl det. Att gå över tiden är ju faktiskt riktigt deprimerande....

Plus alla som ringer och skriver, nu har jag slutat att svara!

Ja det var mitt första inlägg, fyllt av klagomål

Nu känns det lite bättre! Det känns som att ungen aldrig kommer att komma

Skickar några peppkramar till alla som gått över tiden! Nu får bebbarna komma tycker jag!

Kraaaaam ?

• Shesha

Här är en till som följt tråden men som inte skrivit så mycket..

Jag har BF+2 idag, väntar mitt andra barn och har börjat att ge upp hoppet om att förlossningen ens kommer att sättas igång av sig själv..har inga förväntningar längre och inte heller den minsta känning...:/

• Eva 763

Hej! Då verkar vi vara några styckna som inte fått än! Vi får kämpa på!! Har med ont i blygdbenet aj aj! Du har inga förvärkar alls? Har haft ngn enstaka på kvällen och så TROR jag att en liten liten bit av slemproppen gick idag. Eller var det flytning! Håller tummarna att du får snart, jag fick min första bf+6!

• Eva 763
    Shesha skrev 2014-11-27 15:07:00 följande:

Här är en till som följt tråden men som inte skrivit så mycket..

Jag har BF+2 idag, väntar mitt andra barn och har börjat att ge upp hoppet om att förlossningen ens kommer att sättas igång av sig själv..har inga förväntningar längre och inte heller den minsta känning...:/

Då har vi samma bfdatum när kom ditt första barn? 40+6 kom min son.

Ja nu är väntan dryyyyyyyg!
  • isabellab

Kan meddela att jag nyss fick ett telefonsamtal från en äldre släkting som förklarade att vi minsann INTE får vänta för länge med att bli gravida igen. Herregud jag smäller av!!

Vi kämpade för denna graviditet i FEM år, och har ännu inte fött och redan tjatas det om syskon...

• fiddeification
    "Totalt sett föds flest barn under var och en av de tre närmaste dagarna efter BF eller, om man bara tittar på förstföderskor, under var och en av de fyra närmaste dagarna efter BF."

hittade detta i en undersökning och känner liiiiite, lite hopp.
  • Eva 763
    isabellab skrev 2014-11-27 18:17:17 följande:

Kan meddela att jag nyss fick ett telefonsamtal från en äldre släkting som förklarade att vi minsann INTE får vänta för länge med att bli gravida igen. Herregud jag smäller av!!

Vi kämpade för denna graviditet i FEM år, och har ännu inte fött och redan tjatas det om syskon...

Herregud!! Det var det värsta jag hört!! Jo men det är ju säkert det man tänker på när man går och väntar på att förlossningen ska komma igång - när nästa barn ska komma!!!!? Kunde du hålla en trevlig ton som svar??
Svar på tråden Bebis november 2014