• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • HouseOfCards
    EnPetra skrev 2014-11-29 13:03:01 följande:

Bf+9 då.. jag blir knäpp snart

Jag med... Bröt ihop och fällde några tårar igår.

Hoppas på att minsta lilla känning ska vara nånting.

Känner att jag har varit gravid klart nu lixom!

Kom ut nu lilla tjuriga dam där inne ?
  • EnPetra
    HouseOfCards skrev 2014-11-29 14:31:14 följande:
    Jag med... Bröt ihop och fällde några tårar igår.

Hoppas på att minsta lilla känning ska vara nånting.

Känner att jag har varit gravid klart nu lixom!

Kom ut nu lilla tjuriga dam där inne ?
    Ja, usch. Det är mysigt och allt sånt, men nu räcker det. Jag vill mysa med bebisen utanför magen istället!

Jag har slutat förbereda mig nu iallafall, siktar in mig på igångsättning som jag inte ens har datum för, och kommer det innan dess är det bara ett plus. Orkar inte tänka "Inatt kanske det händer!", för nu har jag haft värkar på kvällarna i flera dagar utan att något satt igång. 
  • isabellab

Nu är vår lilla kille här.

Öppnade mig vansinnigt snabbt vilket ledde rök sugklocka och komplikationer.

Berättar mer sen, nu ska här sovas!!

• EnPetra
    isabellab skrev 2014-11-29 16:41:38 följande:

Nu är vår lilla kille här.

Öppnade mig vansinnigt snabbt vilket ledde rök sugklocka och komplikationer.

Berättar mer sen, nu ska här sovas!!

Grattis!! :)
    Eva 763 skrev 2014-11-29 17:08:38 följande:

Vår lilla sessa föddes igår 23.37. Underbar är hon <3

Jättegrattis! :)
  • Eva 763

Förvärkarna började ju i torsdags natt och höll på igår på dagen. Var ju så galen att jag var iväg och gjorde olika ärenden flera timmar igår! Fick några onda värkar i olika affärer så jag fick stanna upp och hålla i mig hehe. När jag kom hem gjorde jag en stark kopp hallonbladste, vid 16.30 började värkarna ändra karaktär lite och det kom lite blodblandade flytningar. Ringde förlossningen vid 17.30 och sa att jag antagligen åker in sen. Bm menade på att det lät som typiska förvärkar och att det minsann kunde stanna av och ta flera dygn. Efter en stund blev värkarna mer intensiva och under 1 värk kräktes jag, samt så rann det - vattnet var det som gick! Visste ej om det var det lr ej. Så jag ringde och sa att nu åker vi in, punkt slut! kl. 19 var vi inne på förlossningen, endast öppen 2,3 cm! Men! Vid 20 var jag öppen 8 cm! Sen drog det ut lite på tiden, fick värkstimulerande dropp till krystvärkarna. Tens och lustgas använde jag som smärtlindring. 23.37 föddes vår flicka. Så glad att jag inte tog Eda och slapp sugklockan denna gången

Heja på er nu som är kvar!! Snart är ni med i mål <3

• Nylny

Den 29/11 kl. 02.00 föddes en liten minitjej på 2628 g och 49 cm. Hon är underbart och helt perfekt, det är otroligt hur man kan älska någon så mycket så snabbt. <3 <3 < 3

30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • fiddeification

Stort grattis till er alla!

Själv känner jag mig så jävla besegrad. Drömmer om att det startar och vaknar alltid lika besviken. Så fruktansvärt rädd över att behöva bli igångsatt eller förlösas men kejsarsnitt. Känner för kejsarsnitt som många andra känner för vaginal förlossning, får sån brutal ångest av tanken.

JAG VILL INGE MEEEER

• Eva 763
    fiddeification skrev 2014-11-29 19:04:40 följande:

Stort grattis till er alla!

Själv känner jag mig så jävla besegrad. Drömmer om att det startar och vaknar alltid lika besviken. Så fruktansvärt rädd över att behöva bli igångsatt eller förlösas men kejsarsnitt. Känner för kejsarsnitt som många andra känner för vaginal förlossning, får sån brutal ångest av tanken.

JAG VILL INGE MEEEER

Hur långt är du gången nu?
Svar på tråden Bebis november 2014