• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Zolie
    Missimissi skrev 2014-11-27 14:50:45 följande:

Kämpa på ni som är kvar -att gå över är tortyr men snart snart sitter ni alla här.

Själv befinner jag mig i en tröttdimma som består av amning, amning, bajsblöjor och amning typ.... I natt hade han oerhört svårt att komma till ro så hade jag kunnat där och då hade jag gärna stoppat in honom igen haha....bara för att få tyst och för att få sova en liten stund iaf. 

Jag känner mig precis som du, amma amma kräkas amma kräkas amma bajsblöja kräkas KRÄKAS amma amma.. Haha ;) hade ingen aning om att bebisar skulle vilja amma så ofta :O min förra herre åt typ varje fjärde timme på dagen å knappt alls på natten, å ville inte alla ligga å snutta om han inte va hungrig/skulle äta.. Den här lilla herrn ligger gärna med en tutte i munnen jämt, helt plötsligt bara! De första två veckorna var det var tredje timme men nu är de ofta gärna en gång i timmen.. Snuttunge verkligen! ;) hur ät de tänkt att man ska hinna med hus, handling, matlagning å storebror?! :O ;)
  • EnPetra

Fick så himla svullnade fingrar/händer idag. Kom på bara någon minut. Blev röd, började sticka och klia. Händerna gick inte att knyta. Provade förlovningsringen som jag ändå fått på mig med våld.. den kom på över nageln sen var det stopp. Lagt mig ner och ska vila lite nu. Får se om det går ner

• isabellab

Oj! Ska du inte ringa och kolla?

EnPetra skrev 2014-11-30 16:10:28 följande:

Fick så himla svullnade fingrar/händer idag. Kom på bara någon minut. Blev röd, började sticka och klia. Händerna gick inte att knyta. Provade förlovningsringen som jag ändå fått på mig med våld.. den kom på över nageln sen var det stopp. Lagt mig ner och ska vila lite nu. Får se om det går ner

• EnPetra
    isabellab skrev 2014-11-30 17:11:36 följande:

Oj! Ska du inte ringa och kolla?

Uhm, jag vet inte? Borde man det? :o Kanske gör det ..
  • isabellab

Definitivt! Kan ju vara havandeskapsförgiftning, så ring!

EnPetra skrev 2014-11-30 17:18:05 följande:

Uhm, jag vet inte? Borde man det? :o Kanske gör det ..

• EnPetra
    isabellab skrev 2014-11-30 17:24:58 följande:

Definitivt! Kan ju vara havandeskapsförgiftning, så ring!

Har ringt nu och ska in på kontroll. Kom även att tänka på "har jag känt bebis röra sig sen imorse?", varit igång hela dagen och när vi kom hem la jag mig för att vila. Drack två stora glas isvatten och försökte buffa igång bebis innan jag ringde, men ingen reaktion, så jag tog upp det också. 

• isabellab

Bra! Lycka till nu och håll oss uppdaterade!

EnPetra skrev 2014-11-30 17:36:56 följande:

Har ringt nu och ska in på kontroll. Kom även att tänka på "har jag känt bebis röra sig sen imorse?", varit igång hela dagen och när vi kom hem la jag mig för att vila. Drack två stora glas isvatten och försökte buffa igång bebis innan jag ringde, men ingen reaktion, så jag tog upp det också. 

• Pell

UH Google är ju typ min bästa vän numera. Hon har knappt spytt något (3v gammal) men så idag har hon kräkts tre ggr. Säkert ingen big deal men blir ju endå nojig och sen överanalyserar resten utifrån googles svar.. Jo kanske är bajset ännu lösare ön vanligt... Ja ni fattar. Men nu huxflux har ena ögat börjat vätska sig. Är det kvar imorgon ska jag ringa BVC och höra vad de tror om situationen. Är det såhär det ska vara? Ständigt nojig över olika tänkbara symtom-"tänk om".

• EnPetra

Blodtrycket var normalt. Inget protein i urinet. Svullnaden vet dom inte vad det berodde på. Och bebisen började röra sig därinne efter ett tag. Piuh!

• isabellab

Skönt att höra!!

EnPetra skrev 2014-11-30 20:32:26 följande:

Blodtrycket var normalt. Inget protein i urinet. Svullnaden vet dom inte vad det berodde på. Och bebisen började röra sig därinne efter ett tag. Piuh!

Svar på tråden Bebis november 2014