• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Ewelyn82
    Sweeetie skrev 2014-03-10 20:41:28 följande:
    bjudit in :)
    Hittar inte ????

Undrar om jag kollar fel
  • Änglalik86
    lenaerik86 skrev 2014-03-12 10:34:20 följande:
    Alltså är det normalt att ha massa symptom i v5 (4+3)? Jag är yr nästan konstant och mycket värre när jag reser på mig och så, hungrig jämt, molvärk, svullen livmoder, uppblåst mage som ser nästan höggravid ut, andfådd, knöliga + ömma bröst och kissnödig. Ska inte klaga, men om det är så här redan nu hur kommer det vara om några veckor!
    Jag är ungefär i samma vecka 4+5 och jag har i stort sett samma symtom som du bortsett från att jag inte är så kissnödig och inga knöliga bröst men annars det samma. Så jag antar att det är normalt? :)

Med min son kände jag nästan inga symtom alls förns långt in i graviditeten men det där kan ju variera från gång till gång. 
  • Ewelyn82
    lenaerik86 skrev 2014-03-12 10:34:20 följande:

Alltså är det normalt att ha massa symptom i v5 (4+3)? Jag är yr nästan konstant och mycket värre när jag reser på mig och så, hungrig jämt, molvärk, svullen livmoder, uppblåst mage som ser nästan höggravid ut, andfådd, knöliga + ömma bröst och kissnödig. Ska inte klaga, men om det är så här redan nu hur kommer det vara om några veckor!

Ja jag har haft (hur sjukt det än låter) symptom sen dagen efter jag blev gravid. Alltså vid befruktningen. Jag började må illa redan dagen efter ägglossningen å intima relationen :p

Kände i stort sett på en gång att jag var/är gravid. Är jätte nojjig över att jag ska få missfall vet dock inte varför. Förut har det alltid varit en fråga om ska jag behålla eller inte. Nu är det mer får jag behålla eller inte.

Jag tror du kommer ha starka symptom nu å så lättar de tidigare. Man kan alltid hoppas sitter ju i samma båt ;)
  • RockNRollVirre

Jag har sådär att det sträcker i livmodern när jag hostar och reser mig upp fort. Jag är i vecka 6+0. Annars är det illamående innan och efter jag ätit samt kissar oftare. Jag är orolig för att få missfall men försöker tänka på annat.

• ellvira

Jag hoppar med här! BF 3nov.

Jag håller med dig Ewelyn82, jag har vid alla mina graviditeter (2 fullgångna och 4st missfall) kännt på en gång att det har tagit sig trots att jag inte har haft jättemycket symtom. Det mest en kvalmighet som ständigt ligger på lut och lite svullet och molvvärk i magen, brösten värker också en del, är dock orolig för missfall eftersom jag har några i bagaget, har dock väntat ett drygt år med att bli gravid igen så vi får se hur det går den här gången.

• Sweeetie
    Ewelyn82 skrev 2014-03-12 11:09:53 följande:
    Hittar inte ????
    Undrar om jag kollar fel
    kolla din mail som du gav mig :)
  • Maryswe
    ellvira skrev 2014-03-12 11:49:53 följande:

Jag hoppar med här! BF 3nov.

Jag håller med dig Ewelyn82, jag har vid alla mina graviditeter (2 fullgångna och 4st missfall) kännt på en gång att det har tagit sig trots att jag inte har haft jättemycket symtom. Det mest en kvalmighet som ständigt ligger på lut och lite svullet och molvvärk i magen, brösten värker också en del, är dock orolig för missfall eftersom jag har några i bagaget, har dock väntat ett drygt år med att bli gravid igen så vi får se hur det går den här gången.

Då har vi samma bf :)

Hoppas det ska gå bra den här gången!
  • Mizzlundell

Åhhh jag är såååå trött nu för tiden kan sova en hel natt vara vaken 4-5 timmar sen vill jag sova igen.... Skit jobbigt...

• Hefe

Hej, Jag vill fylla på :) jag är i 6e veckan, 5+1 idag. BF 10 nov :) Jag och sambon plussade igår och är nu överlyckliga båda två :) Jag vill säga grattis till alla blivande mammor, jag själv har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. Dessutom så slutade jag snusa igår också, känns inte det minsta jobbigt än :) någon annan som precis slutat?

Svar på tråden Bebis november 2014