• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Lurifixen
    nadia27 skrev 2014-03-11 13:02:09 följande:
    har krampat sedan igår kväll, började med bruna flytningar, sedan rosa. Idag på jobbet kom det svåra kramper följt av rött blod i trosorna :( var bara att gå hem ifrån jobbet. Nu kommer det kramper till och från, brösten har slutat ömma och känner mig inte gravid =( fy fan för missfall! Hur mycket ska man blöda? vet inte vad som är normalt :/

Eftersom det är så tidigt skede så blöder man oftast inte mer än en vanlig mens, ev som en kraftig mens... 

Håller tummarna för dig!

• Maximumtaste
    Joss81 skrev 2014-03-11 15:22:04 följande:

Hej. Å så sorgligt för dig Nadia27. Jag vet hur hemskt det är. Fick missfall i oktober. Det var en fruktansvärd pers. Nu är jag gravid 5 + 0. I förrgår fick jag lite bruna flytningar och har haft det nu i tre dagar. Det är pyttelite, syns bara när jag torkar mig, men jag är ändå livrädd att det ska va missfall på gång igen.. Nån annan av er som har eller haft ljusbruna flytningar?

Brunt är ju gammalt blod, man kan ju då en mindre blödning i början av graviditeten, ungefär samtidigt som mensen skulle kommit. Är helt normalt. Men be om ett vul för att se så allt är ok om du oroar dig? Jag hade som dig förra graviditeten. Både brunt, rosa, beige och rent blod.. Gick bra ändå. Hade väldigt känslig tapp fick jag till svars efter ca 7 ultraljud:p
  • Pell

Känner så starkt köpbegär. Vill köpa saker nuuu men sambon anser att vi bör vänta ett tag till. Han kanske har rätt är väl i v7 (6+0) om jag fick till appen ordentligt. Ska ringa mvc på torsdag hade jag tänkt, stod på hemsidan att man skulle vänta till V8 med att höra av sig.. Så mitt i v7 borde ju vara perfekt ;) tååålamod....

• minolia
    nadia27 skrev 2014-03-11 12:25:07 följande:
    Får lämna er i denna tråd, fick missfall idag i vecka 5+1 :(

Så tråkigt, kram!
  • Pell

PS har ni tänkt på vagn? Galet tidig jag vet men åter igen tålamod.. Inte min starka sida.

• Väntande

Råkade visst hamna i en hemlig tråd! Hehe :)

Men NU hittade jag rätt! Man kanske kan få hoppa in här? Jag plussade igår på femte försöket, jag tror nog fortfarande att det inte är sant för jag fortsätter testa bara för att dubbelkolla ... Haha!

Det var väl riktigt nära att bli en 2015-bebis, men vi lyckades äntligen den här gången ;P

Har ett större barn sedan tidigare, så det känns väldigt nytt allting då det var så länge sedan. Just nu försöker jag bara fatta att jag faktiskt är gravid då jag inte riktigt fått några symtom ännu. Just det! Har bf ungefär 19 november om man utgår från troliga ägglossningen, men blir säkert framflyttad ett par dagar senare ...

Ser fram emot att hänga här framöver! Och kanske i bildtråden sen när vi gått ut med hemligheten :)

• nanna100
    nadia27 skrev 2014-03-11 12:25:07 följande:
    Får lämna er i denna tråd, fick missfall idag i vecka 5+1 :(
    Åå nej :( Hoppas det är en ofarlig blödning och att lilla pyret klarat sig...
    Kramar om
  • nanna100
    Pell skrev 2014-03-11 18:03:57 följande:
    PS har ni tänkt på vagn? Galet tidig jag vet men åter igen tålamod.. Inte min starka sida.
    Jo jag har tänkt på vagn redan och kikat på massor av bilder på nätet :) Har lagt upp två bilder i bildtråden på dem som jag tycker mest om, på bild i alla fall.
    Även att jag bara är i vecka 6 kan jag inte låta bli att få kolla lite. Förhoppningen är ju ändå att pyret mår bra och stannar kvar där inne och det är väl det man måste få tro också. För vad tråkigt det skulle vara om man inte hade fått vara lycklig när man blivit gravid. :)
  • cammie75

Hej, får man hänga på här? :) Väntar mitt tredje barn, är i vecka 6. Mina två första barn är Pergobarn men denna gång blev jag gravid spontant med ny partner( blev gravid förra månaden också men blev missfall).

• Maryswe
    Joss81 skrev 2014-03-11 15:22:04 följande:

Hej. Å så sorgligt för dig Nadia27. Jag vet hur hemskt det är. Fick missfall i oktober. Det var en fruktansvärd pers. Nu är jag gravid 5 + 0. I förrgår fick jag lite bruna flytningar och har haft det nu i tre dagar. Det är pyttelite, syns bara när jag torkar mig, men jag är ändå livrädd att det ska va missfall på gång igen.. Nån annan av er som har eller haft ljusbruna flytningar?

Jag har haft brun flytning idag. Fortfarande starka graviditetssymptom så är inte jätteorolig. Hoppas bara att det inte ska gå över till färsk blödning.
Svar på tråden Bebis november 2014