• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • shoni

Plussade igår, andra barnet. Mår lite halv illa, inte alls som med första. Är i början på vecka 6.

Har varit kul att kunna följas åt.

Shoni

• Väntande

Någon annan som har ont i ljumsken? Jag har haft det på höger sida i tre dagar nu, det drar som fan å känns så himla rastlöst eller vad man ska säga. Som växtvärken man hade i benen som liten ... Är det molvärk?

Börjar driva mig till vansinne. Kan inte sova å det släpper inte hur jag än sitter, ligger eller står!

• lenaerik86

Alltså är det normalt att ha massa symptom i v5 (4+3)? Jag är yr nästan konstant och mycket värre när jag reser på mig och så, hungrig jämt, molvärk, svullen livmoder, uppblåst mage som ser nästan höggravid ut, andfådd, knöliga + ömma bröst och kissnödig. Ska inte klaga, men om det är så här redan nu hur kommer det vara om några veckor!

• shoni
    Väntande skrev 2014-03-12 09:19:23 följande:
    Någon annan som har ont i ljumsken? Jag har haft det på höger sida i tre dagar nu, det drar som fan å känns så himla rastlöst eller vad man ska säga. Som växtvärken man hade i benen som liten ... Är det molvärk?

Börjar driva mig till vansinne. Kan inte sova å det släpper inte hur jag än sitter, ligger eller står!

Med första hade jag ont i tjejmagen i flera veckor, vid blygdbenet bla o det gick ut i ljumskarna.

När jag fick foglossning sen funka det knappt att göra nåt. Vila och vila.

Kolla med BM om de har några tips.
  • sussana
    lenaerik86 skrev 2014-03-12 10:34:20 följande:
    Alltså är det normalt att ha massa symptom i v5 (4+3)? Jag är yr nästan konstant och mycket värre när jag reser på mig och så, hungrig jämt, molvärk, svullen livmoder, uppblåst mage som ser nästan höggravid ut, andfådd, knöliga + ömma bröst och kissnödig. Ska inte klaga, men om det är så här redan nu hur kommer det vara om några veckor!

är nog bara bra;) själv har jag bara ömma bröst och att jag gråter för inget. Hade förra veckan noll tålamod. ;)
  • Änglalik86
    Mizzlundell skrev 2014-03-11 11:10:42 följande:
    Åh änglalik jag har en tös sen innan som också fyller 7 fast i september så de va ett tagsedan här med
    Då sitter vi i samma båt du och jag Mizzlundell Flört
  • Jessinga
    tusa skrev 2014-03-11 23:12:01 följande:
    Hejsan och stort välkommen till alla nya! {#emotions_dlg.flower}

Jessinga: Jag försöker faktiskt BÖRJA snusa!? Är rökare egentligen, men känner att lyckas jag gå över till snus iaf är jag nöjd, men det är svååårt och jag misslyckas några gången om dagen ännu..Obestämd Varvar mellan Catch Eucalypus och apotekets Zonnic som ju bara är rent nikotin. Jag tror att alla de 100-tals andra ämnena i cig och snus ändå är det värsta, inte nikotinet som sådant. Ja, det drar ihop blodkärlen något, men tror inte att det verkligen är det stora problemet.

Du som är snusare redan borde ju ha lätt att gå över till såna rena nikotin kuddar iaf?

Singapore låter fantastiskt Solig
    Tyvärr har jag läst att snusning är nästan lika dåligt som rökning då man tror att det är just nikotinet som är boven och inte själva tobaken:

www.dn.se/nyheter/vetenskap/aven-snus-skadligt-under-graviditet/
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5639484
    tobaksfakta.se/nyheter/snus-kan-orsaka-for-tidig-fodsel/

Så därför tycker jag personligen inte det känns bra att varken snusa eller använda nikotinplåster/tuggummi/påsar. Bättre än rökning är det nog ändå så bra jobbat att ta ett steg i rätt riktning! Glad Inte menat att jag försöker föra någon slags skrämselpropagande men är glad att jag läste detta då jag tidigare trott att snusning inte var så värst farligt under graviditet..
    Får dåligt samvete varenda gång jag lägger in en snus men likt f*rbannat kan jag inte låta bli! Är så besviken på mig själv!! Men när den här dosan är slut ska jag bannemej inte köpa mer!
  • 96hn
    lenaerik86 skrev 2014-03-12 10:34:20 följande:

Jag gick in i vecka 7 igår och jag har haft exakt samma symptom i princip hela tiden, idag mår jag så illa så jag funderar på att åka från jobbet och hem och lägga mig i soffan. Men illamåendet försvinner så fort jag stoppar något i munnen, typiskt.. =/ Jag har redan problem med tajtare byxor och för trång bh.. Inget kul. Känner mig som en fettoflodhäst! Även fast det är riktigt jobbigt så tycker jag definitivt att det är värt det :) men hoppas innerligt att det avtar långt innan ungen bestämmer sig för att ploppa ut..
  • lenaerik86
    sussana skrev 2014-03-12 10:45:03 följande:

är nog bara bra;) själv har jag bara ömma bröst och att jag gråter för inget. Hade förra veckan noll tålamod. ;)
     jo det är klart, jag har hellre massa symptom än att jag inte skulle känna något allsGlad
Svar på tråden Bebis november 2014