• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Elmiina
    nadia27 skrev 2014-03-11 12:25:07 följande:

Får lämna er i denna tråd, fick missfall idag i vecka 5+1 :(

Nej så trist! Hur vet du de? Är du säker?
  • nadia27

har krampat sedan igår kväll, började med bruna flytningar, sedan rosa. Idag på jobbet kom det svåra kramper följt av rött blod i trosorna :( var bara att gå hem ifrån jobbet. Nu kommer det kramper till och från, brösten har slutat ömma och känner mig inte gravid =( fy fan för missfall! Hur mycket ska man blöda? vet inte vad som är normalt :/

• Maryswe
    nadia27 skrev 2014-03-11 13:02:09 följande:

har krampat sedan igår kväll, började med bruna flytningar, sedan rosa. Idag på jobbet kom det svåra kramper följt av rött blod i trosorna :( var bara att gå hem ifrån jobbet. Nu kommer det kramper till och från, brösten har slutat ömma och känner mig inte gravid =( fy fan för missfall! Hur mycket ska man blöda? vet inte vad som är normalt :/

Åh fy vad tråkigt!

Det är väldigt individuellt men kan vara bra att åka in på en kontroll
  • Maximumtaste

Med mitt andra barn blödde jag jättemycket till och från, blev livrädd varje gång och åkte in till akuten, men fick varje gång se en frisk böna i magen. Höll på så från v 4-25 ungefär, men jag kan inte påstå att jag hade nå ont i samband med blödningarna.. Tycker du ska åka in!
  • Patricia01

Hej. Vill gärna hoppa in här. Plussade för 2 veckor sen. Och har bf 3/11.
    Men med en förlust av min dotter i magen för 1 1/2 år sen och ett ma i somras i bagaget vågar jag inte hoppas riktigt.

• Jordgubb
    Patricia01 skrev 2014-03-11 13:56:26 följande:
    Hej. Vill gärna hoppa in här. Plussade för 2 veckor sen. Och har bf 3/11.
    Men med en förlust av min dotter i magen för 1 1/2 år sen och ett ma i somras i bagaget vågar jag inte hoppas riktigt.
    Grattis till plusset!

Beklagar förlusterna, vilken vecka är du i nu? 
  • Patricia01
    Jordgubb skrev 2014-03-11 14:27:49 följande:
    Grattis till plusset!

Beklagar förlusterna, vilken vecka är du i nu? 
    7 (6+0)
  • Yoenia

När jag väntade min dotter och var i v10 ungefär. Fick jag värsta kramp som en jättestark mensvärk som inte avtog. Kunde nästan inte andas, gick in på toa eftersom jag modde illa och bajsnödig samtidigt. Det kom bara kräks och färsk blod. Åkte in och fortfarande med lite ont och stooor blodde. Blev undersökt med vul och hjärtan slog och livmodertappenvar stängt. Men hade ininte blödit så länge sade läkläkare och rekommenderade att om blödningen fortsatte skulle jag boka tid för avskrappning. När jag kom hem hade jag slutat blöda och fostret klarade sig. Hon är snart 7 år gammal. Vad det egentligen hände har jag idag ingen förklaring till. Har läst på nätet att det kan har varit tvillingar och en inte klarade sig. Men mitt råd är att du kollar upp det om du inte blöder så mycket så finns det en chans. Lycka till!
  • Joss81

Hej. Å så sorgligt för dig Nadia27. Jag vet hur hemskt det är. Fick missfall i oktober. Det var en fruktansvärd pers. Nu är jag gravid 5 + 0. I förrgår fick jag lite bruna flytningar och har haft det nu i tre dagar. Det är pyttelite, syns bara när jag torkar mig, men jag är ändå livrädd att det ska va missfall på gång igen.. Nån annan av er som har eller haft ljusbruna flytningar?

Svar på tråden Bebis november 2014