• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

elims

Hälsans kök har ju en del (bra saker dessutom), men de mesta innehåller ju ägg, så för vår del var det en fantastisk upptäckt

Man kanske kan be dem ta in andra saker från sortimentet?? Ska kanske skicka iväg ett mail..

• En helt vanlig mamma

Chaia, *springer o spyr lite mer*

• En helt vanlig mamma

naa, sa illa ar det inte...Nar aker ni till london da, din lyxlirare....anar lite avundsjuka i mitt bittra tonfall...

• Chaia

Vi åker imorgon faktiskt. Tre nätter.. Ska bli jätteroligt! Det var totalt oplanerat, maken överraskade stort och bokade en resa nu i veckan

• En helt vanlig mamma

Iiiiih, sa roligt Blir det bara du o maken??

• Chaia

Dottern ska med också Vi får väl se hur det går.. Sist vi var i London var hon fyra månader, så då låg hon bara i vagnen och var nöjd.. Annat nu vid 1,5 år

• elims

Vad härligt att åka bort, det är så mörkt och kallt här!

Vad ska ni göra i London nu då?

• Chaia

Det blir nog inga stora projekt, mest äta på resturanger, shoppa, strosa runt och njuta av atmosfären

Funderar på att ta dottern till Hamleys

• En helt vanlig mamma

Hoppas ni far det bra!! Spannande...

elims, jooo..det blev kanske mer an planerat, hade helt glomt att ata sa vinet gick rakt upp...spillde tull och med lingonsylt ( var pa matmassa o drack vin forst) pa mina nya mockaskor. Igar skrattade jag bara, men idag ar jag ganska irriterad over min klumpighet...

Ser ju att vi fatt en ny kompis, Izzabella, valkommen.

Svar på tråden Hey Jude!