• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

nyb: trist med skorna...du får införskaffa ett par nya helt enkelt! eller, går mocka att färga förresten?

chaia: hon skulle säkert bli hur glad som helst!

• hot fuss

jag vill oxå följa med till london! *avis*

här har vi lördagsmys.
    o miniformdroppar har införskaffats idag så att vi kanske får bukt på noahs magproblem.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • En helt vanlig mamma

lordagsmys med miniform...Mmm,

Jo, far va kopa nya helt enkelt!! Borjar ju komma in i shoppingform!! Handlar dock alldeles for mkt onodigt, men det lagger sig snart...

• hot fuss

nja.. vi kör på godis o läsk. bara noah som får specialare

• Chaia

kidA

Jobbigt att Noah har magproblem Testa med dropparna, men om inte det hjälper KAN det vara mjölkprodukter som spökar också. Vill inte måla fan på väggen, men det kan ju vara bra att ha det i bakhuvudet. Speciellt eftersom Marcin är allergisk. Hoppas att ni får bukt med det!

• En helt vanlig mamma

ok, vi har samma mys da...lask o godis!!

• hot fuss

chaia

mm jag ska försöka dra ner på mjölkprod. faktiskt..

• tutim

Hej på er alla lördagsglada

Ser bara att ni pratar om minifom..

KidA; du kan också testa dricka ett te som finns på hälsokosten, det smakar häst men kan tydligen också göra underverk med en bullrig bebismage. Drack lite av det istället för minifomet och det verkade hjälpa en smula. Det är anis/fänkål/kummin i det tror jag.

• elims

Chaia

Enligt gästerna blev salladerna grymma, min förkylning har gjort att jag för tillfället inte känner några smaker överhuvudtaget, så själv kunde jag inte avgöra det. Lite synd, för det såg fint ut!