• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

Är det bara jag som gillar gin & tonic?!

• En helt vanlig mamma

njae, jag ar tveksam till gin o tonic...Dricker allra helst vin eller ol....eller mojitos...

urk, maste nog "jobba' lite imorgon o iordningstalla alla portfolios...

• Chaia

Jag gillar gin & tonic med en klyfta lime i, det blir mycket godare då

• elims

nyb

Själv måste jag tentaplugga imorgon, det är inte så roligt det heller.
    Har pluggat lite ikväll också faktiskt, bokade tvättstugan till ikväll så att jag skulle vara tvungen att hålla mig hemma och få någonting gjort!
    Nästan så att man förtjänar en gin & tonic (har inget hemma bara...vi dricker i princip aldrig)

• marcink

elims: u&me for the win! gin & tonic (mer gin än tonic tack) är min favvis!

• elims

Chaia
    Måndag.
    Vi hade en lugn och skön shabbes, igår var min mans bror här och idag hade vi en kompis över på lunch. Det var precis lagom, lite kyckling och couscous, lite vila, trevlig sällskap... Hur hade ni det själva?!

marcink
    Gillar gin & tonic för att det inte är så sliskigt. Även om en hel del sliskigheter har gått ner också ibland, i brist på annat...

• Chaia

elims

Usch då.. Men det blir ju skönt när den är över

Vi hade det lugnt och skönt, var hemma hos svägerskan Nästa vecka blir det middag här, så det är snart dags att börja planera maten

• En helt vanlig mamma

tvatta pa lordag, det var ambitiost.... o att plugga pa helgen, nastan lika roligt som att arbeta pa helgen..

• elims

nyb
    ambitiöst hade det varit om jag hade suttit ordentligt i veckan och pluggat...nu blir det panikplugg i sista stund istället!!