• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

Chaia - hur är det med yoghurt, det är väl en mjölkprodukt, vad kan man byta ut den mot om man vill ha det fleissig? Det är ju trots allt lite speciell smak på just yoghurt.

Det får nog bli en Spice and Spirit, och den marockanska kokboken, känner att jag behöver förnya mig lite!

• bubele

VARFÖR sitter jag vid datorn...istället för att ägna mig åt dammsugaren som står i vardagsrummet och väntar? Varför drar ingen ut kontakten så att jag inte kan vara här/på msn på en stund?

• Chaia

Hattifnatt:
    Vi lagar ju all mat mjölkfri eftersom dottern är allergisk. Det finns en bra yoghurtersättning från Alpro soya, som vi brukar använda

Fajga:

• Hattifnatt

KidA: Noah är ju hur söt som helst!

(tror jag skall prata med maken om det här med en bebis till, blir lite inspirerad)

• Kiralves

chaia, jag återkommer med lite allergi frågor senare..ska natta barnen n8

• hot fuss

hattifnatt

tack! ja han är sååå charmig min lille son..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • En helt vanlig mamma

Mmm, vilken gullis

Iih, vagar man erkanna att jag inte kanner igen manga, de flesta av de band ni surrar sa nostalgiskt om...Det handlar inte omung alder utan ganska stort ointresse for musik!! Hor o hapna...

Daremot kan jag halla med Fajga om Mojitos!!! och rodvin ar ju min specialitet...

Idag har vi kollat nagra saker vi maste handla, BIL, SOFFA och PLASMATV...Tur att dte var sa billiga saker som stod pa var lista...*river mitt har i fortvivlan*
    Hur ska man ha rad att bygga upp ett hem nar man inte har talamod? Jag vill inte vanta pa battre tider?? Jag vill ha NU NU NU NU!! Ngn som kanner igen sig?

• Monsa

Vilken fin liten Noah

Nu är det bättre med mig och maken, har pratat lite och han sa:
    -Det ska du veta, jag uppskattar verkligen det jobbet du gör!
    Då kändes det mycket bättre, vi måste prata om saker och inte tjafsa men jag har ju humör och är så känslig ibland alltså!
    Det är tufft, allting är tufft ibland men det är ändå härligt att man har varann fastän man blir tossig ibland

Ha en underbar kväll allihop/M

• En helt vanlig mamma

skont att ni redde ut dte Monsa. Allting blir lattare om man far ventilera det!!

Sag precis varsta ideen for kontor eller kok, Om man har en vanlig anslagstavla kan man bara hafta ett snyggt tyg runt det och sedan sticka pa sina papper/ foton osv, blir mkt stilrenare an korken man skadar annars...