• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

ja, nu har vi ju nästan blivit hemmastadda i 08-land, det är nog snart dags att flytta :D

• hot fuss

ja.. om ngn har ett hus eller lght att tipsa om i sthlmstrakten så tas det tacksamt emot

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • marcink

elims: jag trivs skitbra med att vara jude, och det blir bara roligare ju mer jag lär mig. det är kul med saker som sammanlänkar en med andra, särskilt om man inte behöver ta i som man spricker.

de flesta texter om judiska levnadsregler och liknande är exempelvis förtjusta i ordet "bör". jag tolkar det som att man kan låta bli att följa dem om man inte kan av någon anledning, och att det viktigaste är att man minns vad man "borde" gjort. känns bra. :)

• elims

marcink

Kul att du trivs! I sthlm finns det ju ett lite större utbud oxå vad det gäller det judiska om man vill

Har ni vänner i sthlmsområdet?! ....ja förutom oss alltså!!

• marcink

elims: precis det jag tänkte faktiskt. vi har mina föräldrar i uppsala, min släkt i sthlm, therese släkt i södertälje. och nu skriver hon nog precis samma sak som jag misstänker jag :)

• hot fuss

elims

ja vi kommer från de trakterna båda två. så vi lever lite i exil här nere eller ngt.. men lugn bara lugn.. vi är på väg tillbaka. så fort vi hittar en bra bostad typ.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

Vi har ju två IKEA här, glöm inte det!

• Chaia

kidA: Ja, nu får ni allt ta och flytta hit! Tyvärr är det ju inte så lätt med bostäder, men förr eller senare så hittar ni något!

elims: Hmmmm.. Svarta bönor har jag inte använt så mycket, men de är väldigt tjusiga! Kanske någon mexicansk sallad med majs, avokado, tomat, rödlök, olivolja och spiskummin? Serverad i tortillias? Eller denna brasilianska rätt (skippa dock baconfettet ) home.swipnet.se/~w-57250/risratte/feijao.html