• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • tutim

...säjer godnatt jag med

ska lägga mej och drömma om plusttjänsten

• Chaia

Ja, ja.. Jag får väl också krypa till kojs, så att jag orkar upp imorgon. Sov gott alla

• Tili

Någon här?????

Idag ska jag in till stan och träffa min svägerska och deras nya lilla bebis som bara är 10 dagar. Jag blir redan sugen att skaffa en till.

Min man fyller år idag och jag var ute och shoppade födelsedags present igår. Bl a köpte jag en ny mobil, jag överförde hans kontant kort till ett abonnemang. När jag köpte telefonen sa de att det tar ett par dagar innan det gamla nr överförs till det nya men innan jag gick ifrån affären ändrade de och sa att det går över en dag. Det var ju inte så bra eftersom hans telefon inte kommer att fungera tills han får sin nya telefon.

Imorse hörde jag hur han muttrade och var arg i vardagsrummet för att hans telefon inte fungerade.

Hi hi hoppas att han blir gladare ikväll när han får sin nya.

Så i kväll ska vi äta en riktigt god måltid med oxfile, rostad potatis och rödvinssås. Dessert har jag inte kommit på ännu.

Ha en bra dag!!!

• Chaia

Hej Tili!

Lite kul att tänka sig din man som muttrar över den trasiga telefonen. Han blir nog överraskad ikväll!

Låter som en riktig födelsedagsmiddag det där! Rödvinssås.. Mums!

• izabelle32
    Tack Fajga & Chaia , skönt med lite uppmuntrande ord!
  • ellinorsmamma

Tili

Det låter som en riktig överaskning det där med mobiltelefonen.
    Men hos oss skulle det aldrig fungera eftersom maken hade rusat till en återförsäljare för att undersöka vad som var fel med telefonen.

Hur gammal är din lille kille? Förstår att du är sugen på ett syskon till honom. Det är lätt hänt när man umgås med små 10 dagars bebisar.

• Tili

Min man jobbar över i dag så han hinner inte gå till någon återförsäljare som tur är!!! Lite tråkigt att han jobbar så mycket på sin fördelsedag men men.

Min son är 10 månader så lite längre ska vi nog vänte innan nästa kommer. Men de är så mysiga när de är sååååå små.

• En helt vanlig mamma

Hallo pa er alla...Iiih vad ni har skrivit, massor...och annu mer...

Vill borja med att beklaga sorgen Marcink o KidA...Alltid jobbigt att bli lamnad av nagon man alskar....

Tilli, haha, vilken bra present, roligt tvist med att dee dock inte fungerar idag, da hinner han bli riktigt less pa den gamla telefonen...

Ni har skrivit om gaster som tittar in, joo vist blir de fler nar man skriver ngt som inte ar normaslt i andras ogon ex. omskarning o Israel...tyvarr...
    Vi funderar ev. pa att gora en snabbvisit ner for att fornya P korkort...Men, det skulle passa oss bast over pesach, men ar ju svart att fa bra biljetter, vi far se...

Det ar nagra av er som snart aker ner?? Ar sa avis...Avskyr denna har utdragna vintern, orkar inte med all sno...Vill ha varme, god mat och glada manniskor...

Halle rpa att tvatta och packa in all gammal skit i flyttlador och maste aka o handla...Buhu...vill sola och lasa en bra bok...SEMESTER!!!

• Chaia

Hej på er alla!

Nu har jag varit på yoga (skööönt) och nu är det dags för sushi. Mums!!

Vad gör ni andra?

• hot fuss

vi väntar på pizza här.

noah o marcin ska bada under tiden vi väntar.
    är helt slut efter sthlmsresan o så..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206