• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

KidA
    Jag är snart 24...men låter väl som 12 eller nåt i deras öron!

Chaia
    Allt låter som vanligt supergott!
    Hur gör du svampgrytan?
    Päronen låter också spännande, hur gör du dem? Och hur serverar du dem, som de är?! Har ett recept i min dator på "citruspäron med lakritskaramellsås" som jag aldrig har testat...kanske man borde göra?!

Imorgon kväll är vi bortbjudna.
    Till lördag lunch blir det en förrätt med gravad lax + en vinägrett med koriander
    Huvudrätt: Hariassakyckling och ris med en massa goda kryddor i. Chatizilim och en grönsallad med mango.
    Efterrätt vet jag som vanligt inte än... ev gör jag en kompott eller så hackar jag bara ner lite choklad i tofuglass och serverar med fruktsallad.

• Chaia

kidA: Vad har hänt med Agnes?

elims:

Svampgrytan håller på att improviseras fram just nu Jag fräser lök och vitlök och sedan ner med blandad svamp och låt puttra. Ett paket rökt tofu tänkte jag riva ner också. Sedan reder jag med havregrädde och maizena. Smaksätter med soja, salt och peppar.

Päronen har jag aldrig gjort innan, men de ser väldigt snygga ut i kokboken Koka upp 1 liter vatten och 8 dl socker med en slantad ingefärsbit (5 cm). Skala ett päron per person (behåll kvisten på) och lägg dem i iskallt vatten med saften från en halv citron. Lägg päronen i den kokande sockerlagen med en halv citron i skivor. Sjud under lock tills päronen börjar mjukna. Lägg päronen i en burk eller skål och häll över lagen. Låt svalna. Jag tänkte servera dem som de är med en klick vaniljglass.

• hot fuss

hon åkte skridskor på isgatan här utanför.. o ramlade o slog i näsa o panna..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

KidA
    nä men stackarn, det är inte roligt det där

• Chaia

Stackars Agnes

elims: Nu åkte det ner lite svarta linser (puy-linser) i svampen också

• elims

Gick förresten förbi T-centralen igår och hörde plötsligt hur någon börjar sjunga i mikrofon om jesus, till Hava Nagila-melodin!!