• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Marcink
    Konservativare ju längre söderut man kommer alltså

• bubele

Elims och Chaia
    Tack...hoppas det går bra

• Hattifnatt

God morgon!

Jag har jobbat-jobbat-gått kurs-gått ännu mer kurs senaste dagarna och inte varit inne på FL alls. Och nu strax iväg till dagens kurs
    Ville bara tala om att jag finns fortfarande!

Fajga - så skönt att du och exsambon känner att det är värt att fortsätta och att arbeta vidare på förhållandet! Jag som träffat er IRL har ju alltid hoppats på det, ni var ju så fina tillsamman!

Izabelle - vilken otroligt klumpig barnmorska du hade på ditt ul!!!

Marcink - så tråkigt med din morfar, även gamla släktingar lämnar stora hål efter sig. Jag saknar fortfarande min mormor som avled för tre år sedna mycket, tänker på henne varje dag.

Nej, nu får jag rusa!

• izabelle32

Tack Hattifnatt! idag känns det mycket bättre när jag fått lite distans till det hela. Sitter & jobbar med en broschyr som jag ska skicka till tryck pronto

Hur är det med er andra, att bra???

• hot fuss

izabelle

klantig bm! jag skulle blivit tvärarg!

med mig är det bra. har båda barnen hemma idag o marcin jobbar till 18. tänkte försöka mig på en promenad t centrum m båda barnen idag. måste handla lite mat o så. men det går inte fort att fixa iordning oss alla o hemmet o så

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

Hej hej allihopa, någon här?!

Behöver köpa ett par hikingskor så jag var runt lite på stan i eftermiddag. I en affär jag var inne i frågade jag om de hade den här typen av skor. Ja, sa killen, vi har bla en sådan här modell (så beskrev han den). Vad bra, sa jag, jag behöver en i storlek 36.
    nä det går inte, säger killen då, här har vi bara skor för vuxna! De börjar på strl 38!

IDIOT! Åh, vad sur jag blev...men som vanligt kom jag på först efteråt en massa bra repliker jag skulle ha kommit med. typiskt!

Annars har det inte hänt så mycket mer... eller jo, två olika personer kom fram till mig, vid olika tillfällen, på universitetet idag och frågade om jag ville gå med i deras kristna studiegrupp! Syns det på mig att jag gillar religion, eller vad!!

• bubele

För övrigt har jag alltid tyckt att jag har jättestora fötter, har 40...kanske skulle bege mig till din hikingaffär för lite fotstorlekssjälvfötroende Elims?

• En helt vanlig mamma

Haha Elims, vissa forsaljare ar frackare an andra...Fick med vald avhysa en telefonforsaljare, gaaah sa irriterande...

Marcink, vad skont att hora att det gick bra, men visst ar det svart att acceptera att de ar borta, oavsett alder?

Fajga, Mazal Tov!!! Vad roligt att det gar sa bra mellan er Och visst ar det ett stralande vader har i Gbg i dagarna??

Hattifnatt, hoppas dina kurser ar bra och varda att offra FL for

Izabelle, maste bara skriva att din son ar makalost sot, ser precis ut som min Lilla Jakob som jag hade hand om i nagra ar...

• En helt vanlig mamma

Forresten, var ar Monsa, long time no see....