• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

nej ni tjejer.. vem kommer hit o vårstädar min lght? det är sååå dammigt här. jag tycker inte jag gör annat än tar hand om barn o städar o det är ÄNDÅ skitigt jämt.. nu har jag gått runt o dammtorkat men jag skulle behöva ngn som kommer o organiserar hela mitt hem. köper nya byråer o piffar till o så.. elims? chaia?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

hehe jag är sämst på att städa...men bra på att piffa till. jag kommer!!

• Chaia

Jag är rätt bra på att organisera.. sen att allting blir kaos i slutändan, det vet jag inte vad det beror på

Kan meddela att ingefärspäronen ser väldigt vackra ut och doftar underbart!

• hot fuss

chaia

men du är välkommen att komma hit o organisera o så kan elims piffa... jag är bra på att skura o så. o så kan du ta med ingefärspäronen till fika

• elims

Insåg att man själv kanske borde städa lite här hemma inför helgen...men nä...tror inte det...jag går nog och lägger mig istället, det är mycket roligare!

God natt tjejer!

• hot fuss

jag har suttit o loggat in med våras e-leg på skatteverket o kollat hur mkt vi får tillbaka/ska betala på deklarationen i år. marcin ska betala 600 o jag får tillbaka 2500 jag trodde vi skulle få tillbaka massa i år..

• Chaia

Nä, vad trist

Nu ska jag ta mig i kragen och logga ut även om det är svårt Sov gott och pussa Noah från mig!

• ellinorsmamma

God morgon, godmorgon.

Här firar vi makens 40 årsdag( Han är 10 år äldre än mig) Ungarna väkte oss 06.30 med fina teckningar och leksaker från deras rum som de trodde pappa ville ha!!!

Tårta och blommor och presenter.

Önskar Shabbat Shalom till Er alla.

• Chaia

GRATTIS till ellinorsmammas man!!

Nu ska challen in i ugnen. Shabbat shalom allihop!!