• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

ellinorsmamma

åh vad gott med grillad kyckling!

Här hemma blir det falafel i pita, oxå helt ok!

• ellinorsmamma

Elims

Hur gör du din falafel? Är det mix eller gör du allt själv från början?

• hot fuss

åh falafel är gott oxå.. elims du kan komma hem hit med dem! jag orkar inte laga mat idag!

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

ellinorsmamma

jag fuskar faktiskt med mix idag, det är ju söndag!!

KidA
    kommer!

• hot fuss

*fnissar*

fatta o ha den stirrandes på en.. läbbigt.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ellinorsmamma

Elims

Var köper du mixen?

Har sett på att det fins Libanesisk falafel, men den var annorlunda mot den som vi får från Israel. Vi köper med oss Osem från Israel. Lättgjord och god, det tar bara några minuter så är det färdigt.

Hur som helst, falafel är gott!

• ellinorsmamma

fy vilken hemsk räv, jag blev nästan rädd.

• elims

Ellinorsmamma

var tvungen att gå och titta efter...märket heter visst Telma. Har köpt den i kosherian.

Vad mer brukar ni släpa med er från Israel?!

Själv ser jag oftast till att få med mig hem parvebuljong i storpack, balsamvinäger, teriyakisås, ostar, sweet chili, buljongtärningar, nanate, parve choklad och godis. Det är produkter som vi inte kan få tag på här eftersom vi håller kosher. Brukar bli en del att släpa med andra ord!

• En helt vanlig mamma

Jag vill oxa ata, men forsokte dricka lite soppa och jag blev sa illamaende, riktigt bra bantnngskur faktiskt

Laskig rav, man kan hitta mkt mystiskt pa tradera verkar det som...

Chaia, vad duktig du ar med spinning...