• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

Javisst ja, och det ar en soffa...

• hot fuss

mm sötaste plutten i världen.
    här har agnes en kompis här. så de har kollat på tv o käkat godis o popcorn.
    jag o noah har legat på sängen o kollat på extra extra o myst.
    nu tycker jag marcin ska komma hem! saknar honom!

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • En helt vanlig mamma

Var har du karl da?? Min sitter och debaterar i BBC community om politik i varlden, trevlig lordagskvall, huh?

• hot fuss

min jobbar. till 2130 eller ngt.

• bubele

Nyb
    Har ni oxå varsin dator? Ni kan ju sitta i samma soffa och skriva då, precis som KidA och marcink

Nu skall vi gå och hyra film

• mayasmama

boker tov lekolam......ni har väl inte glömt att det e sommartid from inatt.....så nu e klockan redan 9.30....

hoppas allt är bra med er allihop.....

upp och hoppa nu !!!!!!!!

• ellinorsmamma

Mayasmama

Godmorgon. Du är också uppe med tuppen så att säga. Är det maya som vill upp så tidigt eller är du en morgonmänniska?

• hot fuss

godmorgon

jag är uppe jag oxå. eller det har jag väl varit mer eller mindre hela natten *gäspar*
    noah sover så himla dåligt *suckar* han skriker inte men han är gnällig i sängen fr kl 04, tappar nappen o är på allmänt dåligt humör.. så fr kl 04 sover jag knappt.

• mayasmama

både och faktiskt....maya vaknar oftast runt 7 och jag går då upp med henne, nu under grav e jag så trött på kvällarna så jag lägger mig tidigt men innan hände det faktiskt att hon fick titta på tv en stund och jag låg kvar i sängen.....men igår väckte hon mig kl 6 och det var jobbigt, förstår inte varför honmåste vakna tidigare påhelgerna än på vardagarna???? men när hon var bebis kunde hon vara uppe vid 4-5, så 7 e rena lyxen tycker jag. och här e det jag som går upp.....har helt gett upp alla försök att få upp mannen på mornarna , han e verkligen inge morgonmånniska!!!!! så han brukar ta underhållning på eftermiddagar istället, då vilar jag......funkar för oss , men det blir inte allt för ofta som vi gör saker hela familjen......det tycker jag e trist......

själv då ? barn som väcker dig med?

• ellinorsmamma

Pojkarna ser på barn program på morgonen så de klarar sig själva fram till 8-9 tiden.

Ellinor vaknar någon gång mellan 7-9 på morgonen. Så jag klagar inte. Hon har sovit 12 timmar per natt sedan hon föddes. (Ammar 2 ggr per natt men det är i sömnen och så direkt ner i spjälsängen) På kvällen så lägger jag henne vid 8 tiden så somnar hon själv utan skrik eller problem.

Men visst är de sjuka eller så så blilr inget sig likt och då blir man bara sååå trött!!!