• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

kida: vilken mysig sjalbild!!!!, tråkigt att du inte får sova....

maya har alltid sovit väldigt bra, väldigt morgonpigg dock men somnat brapå kvällen och sovit hela natten......så nu förbereder jag mig på att jag får en bebis som skriker jämt och aldrig sover, för man kan väl inte få två "lätta " barn , eller vad tror ni??

på onsdag skall jag beställa tid för könsbest. på barnmorsekgruppen.....ska bli så spännande.....sen måste jag nog börja shoppa lite och förbereda i sovrummet och så....

ellinorsmamma: ? "fick" du ta in bebissaker innan bebisarna kom? min sambo e så himla vidskeplig och vill inte att vi skall fixa nått innan.....men jag spricker av "fixarlängtan" och dessutom e min man hur opraktisk som helst så jag kan mycket väl komma hem från bb till en halvfärdig säng och skötbord på snedden.....

• bubele

Mayasmama
    Beställa tid för könsbest...när får ni tiden så att ni vet om det blir kille eller tjej? Är det inom kort?

Jag skall strax fixa sen frukost och sen väcka ex/blivande/sambon. Därefter dags för liten promenad på stan. Synd bara att det är så tråkigt väder, alldeles mulet

För övrigt vägde jag mig i morse, som om det skulle vara någon skillnad efter en dag med viktväktarmat

• mayasmama

man kan beställa tid tidigast i vecka 26 och sen gör man det i vecka 28!!!....himla trist att man skall behöva vänta så länge....

• hot fuss

jag gjorde min könsbestämning på BMG oxå. de är skitbra där. men jag var där redan i v 24-25 typ. det gick att se lilla snoppen då oxå

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • mayasmama

men till mig sa de att de inte gjorde föränn i vecka 28!!! gah!! allting skall alltid var lite sämmre för mig!!!!kan det bero på att du inte bor i gbg?? för jag har hört att de inte i västra götaland "får" säga föränn i vecka 28.......blir så trött på västra götaland.....allt e alltid lite sämre här....

• hot fuss

ja jag mailade med dem om att jag bara åkte m min dotter t gbg varannan helg o så frågade jag om jag kunde få komma då när jag var i v 24 o skulle t gbg. o det gick jättebra sa dem. men det kan ju varit för att jag inte bodde i stan som sagt.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ellinorsmamma

Mayasmama

När vi skulle få första ville min man inte heller förbereda eller planera babygrejer osv.

Men för varje barn så har har blivit mer och mer tolerant. Han vet att allt faller på honom om allt skulle fixas medan jag fortfarande var kvar på BB. Så nu är han mer som jag och säger att inget ont ska hända bara för att man förbereder i förväg. Vi skruvade i hop spjälsängen ca 3 veckor innab förlossningen. Kläder köpte jag för det är han totalt ointresserad utav. Men det började jag köpa redan runt v 20 och det hade han inga problem med.

• ellinorsmamma

Jag gjorde köns UL i Israel i vecka 15. Men där går man inte till en vanlig barnmorska utan till en doktor. Och det stämmde.

• elims

någon du känner eller, marcink?!

Personligen hoppas jag verkligen inte att Jämtin blir ny utrikesminister. tummen ner för henne!