• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

ok, tack...Jag holl pa att fa nippran, annu en sak som maste ringa och fixas o forsoka forklara att Jo, vi ar skattskrivna, adressandrade, skickat in alla formular, bla bla bla...Naja, i alla fall har P fatt ett lagligt pass nu efter tusen turer fram och tillbaka mellan advokater, hurvida NYC certifikatet ar giltigt i israel, till konsulatet, till israel, annu fler papper...Ett tag sag det ut som vi kunde fixa dte genom en tripp till NYC ( utan pass och visum som maste fixas i Israel, men vi kommer inte in i Israel utan ett pass), holl pa att fa slaganfall...

Na, nus ka vi shoppa, catch you later och jag lovar att sluta klaga nasta inlagg...

• bubele

Hej!
    Såååå söta bilder KidA!

Hattifnatt:
    Jodå, en och annan kanelbulle är det nog sedan vi sist sågs. Jag har ju alltid sagt att jag kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt men sen hände något.... Jag vägde nog 68 för två år sen, sen var jag nere i min trivselvikt ett bra tag utan ansträngning, men nu väger jag 62 så det är några kilon som skall bort. Sen är det ju så olika vad man trivs i, men för att jag skall trivas till min längd så ligger det nog på 56-57 kg. Men jag började i dag, har redan ätit halva min dagsranson och jag är huuuuuuuungrig!!! Tänker bara på mat hela tiden . Fast så kommer jag ihåg att det var sist oxå. Förhoppningsvis går det väl över

Vad skall ni alla göra ikväll? Jag och exsambon skall gå en långpromenad och sen handla mat till ikväll (ni ser vad jag tänker på det....). Sen skall han på hockey och då skall jag fika (kanske laga lite nyttig grönsakssoppa...suck...där var maten igen) med en kompis som kommer förbi. Ikväll skall vi laga mat tillsammans (nä nu får jag ge mig ) och hyra film. Någon som har ett tips på bra film? Vi tenderar alltid att välja filmer som man inte mår jättebra efter så en måbramenändåinteförytligfilm vore bra

• bubele

Vad jag rör till det: det är jag och exsambon som skall laga maten och kolla på filmen alltså, inte jag och kompisen

• bubele

Hattifnatt
    Nu har jag lagt upp en bild i bildgalleriet på mig och mammmas hund...antar att det är så du kommer ihåg mig när du skriver smal. Och ja, det är så jag hoppas att jag ser ut igen om en-två månader

• Chaia

Hej på er alla!

Nu har vi varit och lämnat dottern hos mina föräldrar. Vi ska på fest (tema sommar med korvgrillning och isglassar ) så nu är vi barnfria. Nog för att dottern är jättesöt och så, men visst är det skönt att vara barnledig ibland!!

• hot fuss

kul med fest!

här sover noah i sjalen!

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • En helt vanlig mamma

Mmm, sa skont efter att ha sovit lite...Att handla mobler suger musten ur en, men nu har vi bestamt oss for Oford fran svenska hem, valdigt fiiin...

Fajga, later som om ni far en bra kvall, och jag lovar, Du ar inte den enda som ofta tanker pa mat...Jag lever for att kunna ata gott

KidA, han ar go...

• bubele

Nyb
    Oford - är det en soffa?

KidA (och självklart Marcink oxå )
    Han är verkligen helt otrolig

• bubele

Nä nu måste jag kolla text-tv hur det går i Frölundamatchen...är totalt ointresserad men kan ju försöka möta blivande sambon i lite intresse kanske så jag i alla fall vet om jag skall tycka synd om honom eller inte när han kommer hit efteråt

• En helt vanlig mamma

Fajga, OXFORD ska det visst vara