• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

mayasmama

jag vet inte faktiskt.. men han har skrattat i typ 3 veckor nu. men det är först den här veckan iofs som man kan locka honom till det genom att "busa" med honom.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • hot fuss

okej sista bilden... han somnade i babysittern nu. sååå söt. o nya tuffa aptröjan har han på sig oxå.

• Hattifnatt

God morgon!

KidA och Marcink - så oerhört söt han är lille Noah, och så gôtt när de börjar skratta på riktigt!Just den där interaktionen mallan barn och föräldrar i början är ju så speciell!

Nej, var är Monsa? Ute och kör bil hela dagarna ?

Mayasmama : den sista tiden går fort tycker jag, fram till typ vecka 38, sedan saktar det ner och varje dag sniglar sig fram!
    Hur är det med namn, är nu överens om Shiri ( så fint!)om det blir en flicka? Pojknmn?
    Tror jag tappat bort detta i allt annat som avhandlas i tråden

Fajga - jag har kört viktväktarna lite av och till under hösten, i samband med att jag slutade amma Hedvig, och gått ner fyr akilo kanske ( hade hoppats på 5-6 kilo så lite kvar) och tycker faktiskt att det fungerar väl. Köpte lite kokböcker och har lagat en hel del ur dem, mycket är riktigt gott!
    (min minnesbild av dig är dock att du är smal, så att du gått ner tolv kilo låter lite märkligt i mina öron, är det någonting kvar av dig?!). Eller ligger det en och annan kanelbulle mellan då och nu..?

I dag skall jag gå och klippa mig, lite lagom traumatioskt. Jag rä en sådan som har långt hår, till midjan, och hatar varje besök hos frisören ochdrar mig alltid för det. Så nu är det femton månader sedna sist...och ändå ser jag rysligt olycklig ut i frisörstolen och piper - " inte så mycket , helst ingenting alls" trots att jag ju ser att ett par centimeter måste ryka....
    *redan stressad*

Nu skall jag begrunda det här med bröd som diskuterades i går!

• hot fuss

hattifnatt

den där han sover? ja han är så söt så. min lille buddha

jobbigt att klippa håret. jag har hår som växer som ogräs.o slitet är det oxå. borde klippa mig men jag tar mig aldrig för att gå t frisören dessutom har jag en lugg på utväxt nu. jag som älskar lugg annars. men jag får inte ha det för marcin. han gillar inte luggar

• mayasmama

kida ......söta lilleman!!!!!

hattifnatt.... det lutar åt shira, inte shiri, jag e lite kluven...shira e fint men e lite osäker, låter fånigt men kanske det blir för "hårt" men det betyder typ "poesi" och det e ju väldigt fint.....maya betyder faktiskt på sanskrit "kreativitet", lite fritt översatt.....så det blir väl fint mina döttrar kreativitet och poesi!!!???

pojknamn e helt kört!!! så jag håller tummarna att det e en flicka annars får vi taden disskusionen efter könsul!!!

• hot fuss

jag träffade en mamma på öppna förskolan vars dotter hette ayleen. det tyckte jag var fint.

• mayasmama

ja ayleen var faktiskt fint.....hur ser dagen ut annars då ? idag skall maya och jag gå på bio och se "nanny McPhee" hon e helt inne på spännande filmer och den verkar vara i hennes smak och inte teckand sen tänkte vi gå till george du´wal och fika , lite lyx att fika där tycker jag känner ni till? lite "finare cafe med bordsservering och meny....

• En helt vanlig mamma

God Morgon på er alla...

och Shabbat shalom!

KidA, han är ju supergo den lille killen, förstår att du inte vil städa när man kan gosa med honom...

Fajga, Vad jobbigt med terapi, men det är nog nyttigt. Jag känner mig så fruktansvärt irriterad nu och då åker Paver på alla ytskällningar, men det går nog bda vägarna, jag känner irritationen hänga i luften...Nya jobb, flytt och allmän osäkerhet på livet, ekonomin och liknande är väl alltid lika roligt??

DEKLARATION...När var hur? Jag har inget kuvert fått, trode det var senare, men är det nu?

Mayasmamma, jooo, visst kan de leva i sina egna världar...Pavel var så upprörd för att jag vile börja packa nu, han tyckte att vi kunde göra det ngn annan helg, vilket vi hade kunnat om det inte vore NÄSTA helg vi flyttar...gaaah...

Hattifnatt, passa på att njut när ngn tar hand om dig, resultatet blir nog bra...

• hot fuss

ny brud

vi har inte heller fått ngt kuvert. men vissa har fått så de är på g. men jag kunde logga in på skatteverket.se med min e-leg o kolla.