• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

kidA:

Jag hoppas på att rummen ska göra allt det där av sig själva snart..

Sorbet är en av mina favoriter, men fruktsallad är också väldigt gott. Eller kanske fruktkompott?

Det där med lammbenet vet jag inte riktigt faktiskt.. ELIMS???

• hot fuss

chaia

ja jag kör på att vänta ut att rummen sätter sig själva i arbete snart ja..

ja elims... hur är det där med lammbenet? oh du store judeguru

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

eh...jag vet faktiskt inte. kan ju inte veta allt ju!!

nä men jag tror att man kan ha benet på ett separat fat, om ni inte äter av det.
    Det brukar ju inte ätas av ändå...vem gillar kalla brända ben liksom?!

mmm, fruktkompott är oxå smaskens!

• elims

Men åh, varför berättar ni först nu att rummen kan städa sig själva?!! Vi är ju snart klara med pesachstädet här hemma!!

• elims

Chaia

alltså snart och snart... grovjobbet är gjort, kan inte göra mer idag. Imorgon ska vi städa ur kylen, städa spisen, micron och matbordet, torka alla ytor och golv och städa ur badrumsskåpet. SEN är nog allting klart för bedikat chametz!!

• hot fuss

hej tjejer

nu har vi storshoppat. köpte lax. o allt annat oxå iofs..

nu har vi turbostädat. ska vika lite tvätt o så o småfeja lite med saker. men allt som allt så är det städat o fint nu.
    blev färsk ananas o glass t efterrätt imorgon förresten. smask!

• hot fuss

nu duscha sen american idol.

godnatt tjejer.

imorgon ska noah på 2 månkontroll förresten. får se om han får ett "ok" i rumpan den här gången med då

• hot fuss

mmm det ska bli gott.

borde köpa blommor t vardagsrummet imorgon bara.. så svärmor tror jag har gröna fingrar eller ngt är det för tidigt att ta upp utemöblerna än? ngn med uteplats som tagit upp sina än?