• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

fajga:

Ja, jag uppskattar verkligen min familj. Egentligen är vi inte så många, men vi håller ihop!

• elims

fajga
    nä men har du gått och blivit sjuk igen!! fy dig! Vad säger mamsen nu då?!

• bubele

Elims
    mamsen säger typ "ligg ner och ta det lugnt och glöm inte att äta när du tar antibiotikan för annars får du jätteont i magen". Och så säger jag "mmm" och så säger hon "ja, jätteont får du annars"

• bubele

Fast det roligaste var att när jag ringde och mammas man frågade hur det var med mig och jag började berätta, så sa han med en gång att "ok, du skall få prata med din mamma". Innnan jag ens frågat efter henne

• labilina

hallå allihopa!!

kikar in för att önska er happy holidays!!

allting är bara bra och vi har härliga dagar här nu. de är inte för varma så vi alla passar på att njuta! ha det härligt!

• hot fuss

åh nu har vi firat pesach här.
    jag har för första gången varit riktigt judisk o läst en bön o haft sjal på mig o tänt ljusen.
    o gefilte fisch o lax o massa gott så man kan rulla fram nu eller ngt..
    o godis... i MASSOR.
    mysigt var det.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • hot fuss

fajga

hon var jättenyfiken o tyckte det var skitspännande när marcin berättade om alla de där sakerna på fatet o varför man äter dem. sen hittade hon ju det gömda brödet oxå o fick godis i överflöd. så hon var nöjd som tusan..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

KidA
    låter som en härlig kväll . Hur länge stannar släkten?

Själv ligger jag i soffan och hostar och ser fram emot en spännande kväll i sällskap av Gilmore girls, Desperate Housewives och Grey's Anatomy medan jag väntar på att sambon kommer hem från sin arbetsdag i Stockholm

• Chaia

kidA: Låter som om ni haft en härlig kväll!

usch, jag fick just besked om att min första pojkvän har dött i cancer. 27 år och efterlämnar fru (eller sambo) och en liten son.. Känns overkligt och hemskt. Jag visste inte ens att han var sjuk.