• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Chaia
    Vad skönt att vara bortbjudna

Han fick en pastamaskin, en pumaväska, ett par Frank Dandy-kalsonger och en årsprenumeration på Rocky (serietidningen, han brukar alltid få albumen i julklapp och uppskattar dem). Och så skall vi gå och äta på Kafe Japan ikväll. Fast han gillar inte heller sushi men brukar äta sådana där små knyten...gyoza heter de väl? Eller något liknande.

Jag jagade f ö igenom hela stan efter en pastamaskin och var beredd att beställa en över nätet för 600 kr men så hittade jag tillslut en billig på Chilli

• elims

gahh det snöar idag, helt otroligt! morr!
    Iof gör det inte så mycket eftersom jag kommer befinna mig innomhus i köket hela dagen och pesachstäda, men ändå!!

KidA
    Vad är det för spännande laxrecept du har hittat?!

fajga
    vad du skämmer bort din sambo!

Chaia
    Var det trevligt i lördags kväll?!

• Chaia

fajga:

Oj, vilka fina presenter!!

elims:

Jag höll på att få slag när jag såg snön! Det som var så fint väder igår..

Det var jättetrevligt i lördags. Nästan lika trevligt som i fredags kväll

Storstädning står på agendan här också...

• elims

snön har övergått i regn nu inser jag, men det är ju fortfarande lika grått och trist ute...

• marcink

själv är jag lite sur, främst för att det är så svårt att hitta kosher vin på systemet - och därtill för att jag är så dålig på att planera. det finns sju flaskor kosher vin på andra sidan stan, men inget i någon av de systembolag som finns nära mig, och jag kommer inte hinna ut dit där det finns innan vi ska ha pesach-middag. fett störigt.

• elims

marcink: kan inte någon i släkten ta med ner då?

• marcink

elims: du har för höga tankar om min släkt. det räcker nog att de ska ta med sig gefilte och matze. får se om vi kan lösa det på något smart sätt.

• bubele

Marcink:
    Ja det tycker jag oxå att de kan göra

Chaia
    Jepp, eftersom jag skall klippa mig oxå denna veckan blir det vatten och bröd resten av månaden