• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

Jajamensan!

På jobbet sedan sju, redan avverkat en hel del Viktiga Mail *belåten*

Nu dags för en tepaus!

• Chaia

kidA: Oj, du var uppe med tuppen idag.. Jag misstänker att det var lille Noah som ville upp?

Hattifnatt: Jag har fått känslan av att du är lärare.. Stämmer det?

• hot fuss

chaia

japp. lille noah käkade 2230 igår o sov till 0530 imorse. 7 timmar! fatta! så jag blev så glad så jag gick upp med honom när han vaknade. iofs så hjälpte det rätt mkt att han vaknade med ett skratt och låg o log mot mig med hela ansiktet o skrattade så han kiknade.. gud vad jag älskar den ungen..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

kidA:

Vad härligt att han sov så bra!! Är det någonting man uppsakttar som småbarnsförälder så är det sömn!

Kommer gästerna idag eller var det imorgon?

• bubele

Hej, nu måste jag bara beklaga mig lite: jag har ju inte känt mig bra alls efter influensan, jättehostig och trött och som om jag inte fått tillräckligt med luft + att jag knappt orkat vara uppe. Eftersom jag inte orkade gå till jobbet i går så gick jag till vårdcentralen i dag, och jag har lunginflammation! Jag tycker jättesynd om mig själv och är superstressad över allt jag borde göra på jobbet, har ju egentligen inte tid att vara hemma en hel vecka till! Fast det måste jag ju. Men ändå.

• marcink

chaia. de kommer idag, de är någon timme bort nu. fast så högtravande är det inte, det är bara släktbesök ju. gäster låter sååå fint. :)

• hot fuss

chaia

de kommer om en timme. o tvätten har FORTFARANDE inte vikt in sig själv! dumma tvätt!

fajga

stackare *krama om*

• bubele

KidA
    Tack

Kommer de redan i dag? Är inte sedern i morgon? Eller tänker jag fel nu?

• hot fuss

fajga

jo men vi kan inte fira imorgon för marcin jobbar då. eller han ska jobba natt ons o tor nu den här veckan så han behöver vila innan sitt pass imorgon.