• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

jepp, men vi tvattar anda i allman tvattstuga, vilket paminner mig om att jag maste boka en tid...Vi ska hyra maskiner snart, men snart...sa mkt som skall betalas o fixas och jag maste ju hinna hanga har ocksa

• bubele

Elims
    Vi har ju pratat om det där, vem det är som snor sockarna. Det är ju samma person som är hemma hos en och stökar ner när man är på jobbet, som gömmer ens nycklar på morgonen och som dessutom kan få för sig att krympa alla ens kläder så att de plötsligt är för små

• Chaia

nyb: Du får väl säga till Pavel på skarpen.. "Inga kalsonger i våra sängkläder"

• En helt vanlig mamma

Chaia, jag har provat det...och att leda honom till tvattkorgen, peka, tala, oppna och visa. men det fugerar ju inte...

Jo, den personen som krymper kladerna skulle jag vilja tala lite extra med

• Monsa

Tack för alla gratulationer, känns fortfarande konstigt alltså och det har tagit upp så stor tid av mina tankar idag så jag ahr inte fått mycket gjort. Hehe, nu kanske man kan härleda en å annan krämpa och trötthet till den egentliga orsaken

Nej, jag ska inte klaga men nu måste jag plugga på lite!

• En helt vanlig mamma

Mmm, "avundas" dig lite Monsa, men glads otroligt for er skull

Sov sa gott alla ni tappra,
    Kram Johanna

• Monsa

Ny, du får vara så avundsjuk du vill Jag ska skicka massa gravbaciller till dig!

Fattar inte, hur stora är oddsen att bli gravid på två samlag liksom! Jag är fortfarande chockad och ltie rädd, KidA, trösta mig och säga att det inte är så farligt jobbigt att va med barn

• marcink

åh, samlag låter så... kliniskt. du är väl lite extra mottaglig bara... :)

kida är inte hemma, men jag kan meddela att hon tycker att det är en ren fröjd att vara gravid. (lätt för mig att säga, hähä)

• bubele

marcink

har du glömt att gå och lägga dig?

Hmmm...lägga sig kanske är en bra idé. Natti natti på er alla!

• marcink

fajga: det är så överskattat med sömn. närå, jag har faktiskt vikt tvätt, och ska plocka ur diskmaskinen innan jag duschar och lägger mig. jag är inställd på fyra-fem timmars sömn, max. effektivt, men jobbigt.