• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

jaha, så sitter man här igen istället för att göra något nyttigt!

• Monsa

elims, samma här, ska sätta igång med mitt arbete nu så det blir färdigt. Får nog göra provet ikväll för jag funderar på att åka ner till mamma, hon fyller år och sen ta med mig lillasyrran hem så hon kan hjälpa mig lite Alltså inte med provet utan passa lite barn och så.

• Chana

Hejsan svejsan!
    Hoppas ni sovit gâtt. Själv sâ ar jag varit och gjort ärenden ât jobbet i morse. Jag är ansvarig för vâr smyckesaffär. Jättekul faktist. Jag har aldrig i hela mitt liv jobbat med "juveler och smycken" fÖrrut men nu har jag lärt mig en hel del, kul. Jag frilansar även och gör hemsidor superkul ocksâ.
    Japp det var lite info frân mitt jobb.

Idag har jag inte ätit nâgot sliskigt utan har ätit en bra svensk frukost, bra va?!

Solen skiner sâ härligt och ska iväg snart och köpa mig en "falafel" gott!

hej hej

• Kiralves

jag sitter här och hoppas att mina killar ska somna...
    var ute och gick 2.5 km i skogen med vagnen, känner mig därför ytterst duktig..plockade lite vitsippor och kände mig allmänt vårig.
    Monsa har du redan fått några graviditets symptom?

• ellinorsmamma

Monsa

Grattis till graviditeten!

Vi har tre barn. Det är mycket jobb men det är också roligt.
    Det kommer att vara mycket precis när bebisen föds men med tiden så vänjer man sig och det känns naturligt.

Ta vara på dig och vila så mycket som du bara kan.
    Har du frågor så kan du fråga mig.

P.S Nu förstår jag ditt "utbrott" här för några dagar sedan D.S

Ha en bra dag!!!

• Monsa

ellinorsmamma, då skulle du sett när maken "anklagade" mig för att vara gravid när jag stod och lipade för någon vecka sen

Det har klart vart lite tufft men jag har kanske vart lite extra känslig också Undras bara vilken vecka jag är i exakt, vore kul att veta och om man kommer må som man gjorde förra gången. Var det någon skillnad för dig ellinorsmamma mellan barnen?

• tutim

Nämen grattis Monsa!! Va kul med ännu en trådbebis

Sitter och letar barnmatsrecept, vete katten vad jag ska hitta på. Tänkte göra nån enkel sås med lite skinka i och kanske matlagningsgrädde och lite grönsaker. Ingen utav er som har nån idé? Min skalle verkar helt tom idag.

• Monsa

Tutim, det lät jättegott, tack förresten

Mumsigt med sås med skinka och grönsaker i, jag brukar ha champinjoner och allt möjligt.-Annars kan du ostgratinera grönsaker i ugn och sen ha skinksås till, pasta eller potatis till.

• Monsa

Ellinorsmamma, hur långt har du mellan dina och är det mellanbarnet som kommer i kläm? Jag tror ju att det blir vad man gör det till men man undrar ju lite, så tossigt och spännande. Kan det vra därför jag är så trött tros?

• elims

Vilken boost för ens självförtroende det är att läsa lite bland trådarna här inne...jag är som jude stark, jag har makt och jag styr världen. Och så har jag pengar tydligen, massvis med pengar!