• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

ja vi var ju inne på Shira , men nu har jag börjat tveka... men vi har en lista nu äver tänkbara flicknamn och sen får man ju se vad som passar henne när hon kommer.....

• En helt vanlig mamma

Boker tov pa er alla...

Bada namnen later vackra, mayasmamma...Och vad roligt med tva sam tjejor

Ringblomma, grattis till pojken. Mazal tov!och vad skont att ha lite varme

Hattifnatt, vad laskigt att vakna och se en dinosaurie vid fukostbordet, vad at den till frukost da?

• ringblomma

New York brud: Hur har du det i New York?

• En helt vanlig mamma
    det ar jattebra har, men jag sitter pa landet i Lerum i mittt lilla radhus som jag hyr

Om jag byter nik blir jag sa anonym igen, sa det far fortsatta sta sa, aven om jag skapade nicket pa BT for 3 ar sedan
  • Kiralves

mayas mamma...ang sport, dagen efter att vi gift oss satt min man som klistrad vid min pappas dator för att följa en fotbollsmatch via nätet..mina föräldrar hade inte kabeltv...dgen efter skulle vi på bröllopsresa och han surade för en annan match han skulle missa då

• En helt vanlig mamma

hrm, kommer aldrig att forsta denna sportfixering...

Vi ska snart pa IKEA, yiipiie... ska kolla utemobler, sa skooont att snart kunna ata ute, forutsatt att varmen kommer.

• ellinorsmamma

NY brud.

IKEA är för härligt. Hur trivs förresten Pavel i sitt nya hus?

Här är det soligt i dag, efter tre dagars regn och rusk. Imorgon är det sista april med majkasa och fyrverkerier. Vi får se om de får fart på elden eller hur det blir.

I dag har jag skrivit en tenta, anatomi och fysiologi. Hoppas och tror att jag klarade den!!!

Ringblomma.
    Skicka hit lite riktig värme åt oss i kalla Schvedia. Vi behöver det.
    När planerar ni att resa till Sverige nästa gång? Har dina föräldrar träffat sitt nya barnbarn?
    Ha en riktig bra shabbat i Israel.

Mayasmama
    Uttalar man Elah ungefär som Ella?
    Har aldrig hört namnet men det är verkligen fint.
    Ska också fundera lite på namn så kanske jag kan föreslå några senare för dig om det är ok?

Annars. Vad har ni för er i dag, speciella planer eller bara slappa och ha det skönt?

Här ska vi snart tända grillen och grilla, det är alltid lika gott. Nä nu måste jag hämta upp lilla Ellinor från spjälsängen, hon har vaknat.

• Chaia

Hej på er!

Någon mer som hänger här en lördagkväll? Ska försöka packa lite.. Vi åker ju tidigt måndag morgon..

• tutim

Jag är här i smyg som vanligt..mätt och belåten fast godissugen.

Måste också börja packa snart, det är lite sorgligt på ett sätt samtidigt som det blir skönt att komma hem till sitt eget hem.

• Chaia

tutim

Hur är vädret där nere nu? Hur länge har ni varit nere? Förstår att det känns trist att åka hem. Tiden går ju så fort. Vi får se hur mycket som hinns med på våra två veckor..