• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Monsa

Marcink, ja verkligen extra mottaglig

Min man kommer dessvärre ihåg hur det var förra gången ingen större hit

• Monsa

Jodå, han tyckte det var roligt men visst hade jag det jobbigt.

• marcink

monsa: fast jag saknar kida's graviditet. förutom att hon var lite (!) öm i fogarna så har vi nog aldrig haft det så mysigt och trevligt ihop som då.

• Monsa

Marcink, man är liksom lite konstant kär och skitförbannad på allt!

• marcink

monsa: kida var inte skitförbannad alls, hon var vän som morgonrodnaden och rar som ett ulligt litet lamm. världens bästa tjej helt enkelt.

• Monsa

Marcink, det lät underbart!

Nu måste jag nana, jag är så trött men jag måste egentligen göra ett religionsarbete med, vem sjutton orkar det vid denna tiden?

Nattis/M

• marcink

sov gott! jag hoppar in i duschen och hoppas att noah inte vaknar. :D

• Kiralves

hej och hå, mina killar vill inte sova något vidare värst bra längre...är såååååå trött, måste sluta amma, blir galen, de fyller ju 1 år på Måndag...så fort jag drar ner får jag mjölkstockning...törs nog aldrig amma igen om jag får fler barn..skulle kunnat föda upp sexlingar...har fått återgå till amningsbh igen...hur kan det komma sig att mjölken ökar...jag ammar ju mindre..försöker och försöker...aaaaaaarrrrgggh
    vad ska jag göra, har ni några husmoderskurer för hur man får bort mjölken, kan man äta något?????
    Monsa hoppas du får en bra graviditet...nu när allt strular för oss med sömn och dum mjölk är jag lite skraj att bli gravid fast vi försöker... ivarje fall min man försöker...

• Monsa

Kiralves, man brukar fixa det mesta men jag tror tredje barnet för med sig mer eftertanke för hur det egentligen kommer bli och om det är ett klokt val. Två stycken kan man ju alltid dela upp mellan sig men inte tre på samma sätt. Är ju egentligen inte sant men man tänker ju gärna så

Det finns för och nackdelar med allt men ett är säkert, man ångrar aldrig ett barn och det är den absolut största glädjen i livet

Hoppas det ordnar sig med sömnen för er Kiralves!