• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Uj uj...komma hem vid den här tiden när man skall upp och baka smörgåstårtor i morgon bitti (tårtor som dessutom borde bakats redan nu på kvällen). Jättesmart

• mayasmama

jaha klockan e 8 , lördagsmorgon och jag sitter här....snälla säg att det finns ngn mer morgonpigg!!!!

ni verkar ha det så trevligt här på eftermidagarna/ kvällarna och jag hinner ju aldrig riktigt vara här då plus att vi verkigen e i behov av en till dator då denna är helt blockerad av israelisk sport HELA kvällarna, förstår inte hur mkt sport de har i det landet, lite komiskt att de inte e bättre på det....

• ringblomma

men mayas mamma, nu är det ju euroleague, Israels maccabi har ju möjlighet att bli Europamästare i basket, så det är de bra på........ men men dennna eviga sport

• mayasmama

ja ja ...jag vet om den där jä,,,la basketen , iggår kunde inte mannen sitta och äta shabesmiddag för det var sista halvleken eller nått.....jag blev vansinnig.....jag , höggravid står och gör fin middag så går basketen före.....det krävs inte mkt för att reta upp mig nu kan jag lova.....vilken vecka e du i nu?

• ringblomma

jag har redan fått min bebis, skönt att ha det bakom sig, han kom den 5 mars. Dock ser jag fortfarande gravid ut,he h eh e förra graviditeten försvann extrakilona fort, men inte denna gång. Hur mår du denna graviditet, inget illamående??

• mayasmama

jaha jag trodde det var du som var i vecka 35-36 nu men det var nog nån annan här inne....jag har mått bra nu de senaaste månaderna men jag mpdde skit de första typ 16-17 veckorn illamåpende 24 h om dugnet...och nu börjar jag känna mig väldigt gravid....foglossniong och har blivit väldigt stor och tung men nu e det bara dygt 2 mpn kvar
    vad heter din , e det pojke eller flicka?

• ringblomma

Jag har två pojkar, stora heter Adam och lilla heter Noy, vet ni vad ni ska få och harni funderat på namn?

• mayasmama

ja vi fick reda på i måndags att vi får en flicka till....känns jättespännaande ville gärna att maya skulle få en syster...men min sambo ville gärna ha en pojk så hans första känsla var besvikelse men nu har det lagt sig och han tycker det känns kul med systrar....
    sambon vill att hon skall heta Shira men jag e lite tveksam jag e inne på Elah nu men jag har massa förslag....

e det så att ni bor i israel?

• Hattifnatt

God morgon!

Här är vi också uppe, ätit frukost med tre plastdinosaurier och två barn och trött make. Nu är sonen iväg för att klippa sig hos "riktig" frisör (mammas sax bojkottad) med pappa och en dinosaurie.

Tre barn - en väninna till mig, som nyligen fick nummer sex (!), tyckte också att steget mellan tvåan och trean var störst, eftersom man bara har två händer och, när man är två föräldrar, bara två knän och famnar. Men samtidigt, när man väl kommit in i det och fått rutiner, menade hon att det blev lättare på sitt sätt med tre, även om ett barn är upptaget finns det alltid en lekkamrat.

Fajga: lycka till med smörgåstårtstillverkningen!

Mayasmama: just det ja, huir gick det med namnet till babyn?

• ringblomma

ja, vi har bott lite fram och tillbaka de senaste 2 åren, pendlat liksom. Men nu bor vi i Israel, idag är det värmebölja hett och kvavt. Elah tycker jag e jätte fint, finare ärn Shira. Vad har ni mer för förslag, det är så roligt med namn. Jag kan tänka mig att det blir kul för maya med en liten syster, som Adam kommer ha roligt med sin lillebror. Även om jag själv hade hoppats på en tös denna gång.