• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

tjingeling alla glafa och shabbat shalom!

DRicker nu VITT vin for en gans skull och ar nyfriserad och nojd Hogst ovanligt, men sant. Har aven hunnit kopa lite klader sa jag mar nu bra

Hur ar dte mer er andra?

• bubele

Elims
    Visst är det fantastiskt ???? Jag skall ha lönesamtal med min chef snart, vad tror ni om att visa henne lite trådar och förklara att jag måste ha en stor höjning, annars stämmer jag ju inte in på stereotypen

Nyb
    Sitter och svar över mitt nagellack (jättefint nytt mörkrött/brunt nu när naglarna äntligen är lite längre) som aldrig vill torka. Något tips? Borde göra i ordning mig för festen ikväll men jag borde helt klart gjort det innan jag målade naglarna fattar jag ju nu. Vad blev det för frisyr?

Och största frågan, VARFÖR vitt vin? Vad har hänt med dig?

• En helt vanlig mamma

haha, ja, vitt vin blev det for att pavel ocksa ska dricka vin ikvall och han far ont i huvudet av rott havdar han...Sedan far jag val dricka rott imorgon nar frammandet kommer Sa att du inte oroar dig for mkt;-D

Nagellack, mala alltid 1 lager i taget och lat det torka ordentlig innan du malar en andra gang. Sedan kliar det ju aldrig sa mkt overallt o liknande som da man just lagt pa lacket...Men, det ar livet o dess olika bekymmer

Haret, jag klippte av nagon cm., sned lugg och lade en massa blonda slingor. Jag ar nojd, men pavel kommer vilja att jag skulle ha valt annu blondare...

• bubele

Nyb
    Tack, väntade nog inte riktigt tillräckligt länge mellan lagren. Omedelbar behovstillfredsställelse vet du . Låter som om du, jag och KidA numera har samma frisyr - vad säger ni andra, är det inte dags att joina oss? Detta gäller speciellt marcink

Pavel låter sympatisk - rött vin får jag oxå ont i huvudet av så det blir vitt för mig med

• En helt vanlig mamma

SYMPATISKT??? *skrattar hogt och gott* Na, visst ar han fin, men ganska egoistisk, precis som jag vill ha honom

Ar det inte dags att visa hur vi ser ut, oavsettt frisyr?? *kraftig pik till dig stumpan*

• Kiralves

glad Sabbat allihop
    ..hoppas att min man köpt hem lite vin...såg en systembolagspåse...
    denna Sabbat har vi för ovanlighetens skull någon att fira den med, gör att det känns extra bra

• Hattifnatt

jag vill också ha bilder i min inbox på era upphottade frisyrer *Hattifnatt som skall hennafärga sig på söndag, alltid något*

HaA en trivsam fredagskväll allesammans! Själv skall jag strax krypa till kojs, gick upp vid fem i morse och jobbade elva timmar, så nu tämligne spak och foglig

• Kiralves

fick ett glas rött:)
    nu ska jag sova
    borde också göra något åt min ohotta frisyr....henna låter intressant hattifnatt.

• ellinorsmamma

Monsa

Vår älste är snart 8, mellanpojken 3½ och lilltjejen 10 månader.

Det är precis som du säger att två barn kan man dela upp mellan föräldrarna. Men tre,då är det alltid någon som måste vänta på sin tur och det kan orsaka avunsjuka eller bråk och stress för föräldrarna.

Jag har hört många prata om "skillnaden" mellan första och andra barnet, hur svårt och jobbigt allt plötsligt blev. Personligen kände jag först denna skillnaden mennan nr 2 och nr3. Först nu efter snart ett år har jag riktigt kommit in i det nya om du förstår vad jag menar.

Mina graviditeter har alla varit olika.
    Första: Mådde hur bra som helst, både fysiksk och psykiskt
    Andra: Kräktes ca 10 ggr per dag i tre månader. Fruktansvärt. Foglossning.
    Tredje: Mådde lite illa i början, det försvann i vecka 10-11 ungefär, ingen foglossning.

Har du fler frågor så är det bara att fråga på.