Anonym (asdjka) skrev 2014-03-16 11:48:49 följande:
Har du läst några tidningar eller några trådar?
jag vet att folk förtvivlat försöker att förklara och förklara men bara möts av rena oförskämdheter som begäran att de ska lägga upp sin fullständiga ekonomi helt öppet på forumet, att de får skylla sig själv som köper fel ost eller ost över huvud taget. Kort sagt om man inte vill läsa svaren vill man inte förstå och kommer inte att göra det.
Men berätta för mig varför du har rätt att kräva hela ekonomin in i minsta detalj innan du kan/törs/vill tro på att alla inte har samma förutsättningar som du?
Jag kräver ingenting, men för att få förståelse så behövs kunskap och då vill jag ha fakta och inte bara få tilldelat att så är det bara.
Jag är fullständigt medveten om att det kan skita sig för alla, men tyvärr är det alldeles för många som gör dåliga val även när det har skitit sig och bara hamnar ännu djupare ned i träsket. Inte sagt att alla gör det, men för många. De saknar helt enkelt kunskap.
Många ser inte sina egna misstag och inte ens när de får tips och råd så tar de till sig det utan de sitter fortfarande kvar på rumpan med offerkoftan.
Jag själv är livrädd för att hamna där och gör allt som står i min makt för att inte hamna där.