• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Anonym (Student)

Ja många! Köper endast svenskt och ekologiskt så långt det bara går. Är långt ifrån varje dag vi äter protein i form av något kött på tallriken. Ekologiskt går före närproducerat för min del pga kemikalier, en ekologisk vara har mindre "utsläpp" än vad en ickeekolgisk har oavsett om den ekologiska är producerad 200mil från Sverige. Kan man få bådadera är det såklart bra! Väljer klädkedjor med omsorg, likaså all konsumtion. Köper gärna välbehållen second-hand, mest för att spara miljö och plånbok. Smink är jag ingen jätteanvändare av utan på sin höjd mascara, lancomes och där ska jag villigt erkänna att jag inte tagit reda på så mkt kring deras produktion och värderingar, deras mascara den enda jag kan använda. Har något puder från lumene stående men används aldrig. tandläkare har jag valt pga deras vinstinvestering i idrottsföreningar vilka stöttar ungdomar med dålig ekonomi så de får chans till idrott! Önskar att jag kunde göra ännu mer, men i dagsläget gör jag vad ekonomin tillåter som student. Sen blir valmöjligheten bättre med lön!

• Anonym (Kom igen!)
    Anonym (jappjapp) skrev 2014-03-14 20:15:44 följande:

Äter inte sojaprodukter för att jag läst det för ett tag sedan (två år?) men känner vegetarianer/veganer som äter soja.

Har försökt påtala grejen med soja men får inget gehör och jag orkar inte komma med bevismaterial.

Men kom igen nu!!

Åh jag blir så arg!

Hur mycket av denna soja odlas för att producera veganska eller vegetariska produkter i relation till hur mycket soja som odlas för att producera djurfoder till slaktdjur?

Läs på lite nu!
  • Rocket Mania
    Anonym (smått&gott) skrev 2014-03-15 21:11:39 följande:
    Funderar lite mer kring bojkott av ickesvenskt kött, om ni åker utomlands hur gör ni då?
    Det finns ekologisk och närproducerad mat utomlands också. Shocking news!!
  • Godnatt
    Border skrev 2014-03-15 15:40:09 följande:
    Hur kan man med gott samvete köpa äkta päls i dag?
    Kan jag äta djur kan jag bära dess päls och skinn.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • ASD03
    Anonym (MAX) skrev 2014-03-15 08:54:37 följande:
    Jag bojkottar Nestle och hamburgerkedjan Max. Den sistnämnda eftersom de uttalar sig negativt om Sverigedemokraterna. Jag tycker inte att det är upp till en hamburgerkedja att uttrycka för eller emot något svenskt parti och hade bojkottat dem oavsett vilket parti de uttalar sig kring.

Måste faktiskt säga att detta är rätt korkat. Max-grejen alltså.

Max är bland Sveriges bättre om inte bästa företag. De har haft en skandal och det var städhjälpen som de dock hyrde in genom entreprenad (suck)  men det har de slutat med.

De planterar träd i Afrika, har schyssta arbetsvillkor, gratis kaffe, rena lokaler, alltid färsk mat, svensk mat, radio med enbart svenska artister som de därmed stödjer, gratis tidning, anställer handikappade, mm.

De gör allt rätt! De är ett mönsterföretag och så bojkottar du dem. De är en symbol för Sverige. Jag hoppas fan inte att du istället äter på McDonalds som gör lite tvärtom emot det jag skrev ovan. För det är att ta för hårt på ett jäkla uttalande som deras ägare gjort och inte alls hårt på vad folk faktiskt gör. 

Max skapar nog en bättre image och mer stolthet över att vara svensk än vad SD gör ... 

• Anonym (dsa)
    ASD03 skrev 2014-03-15 21:49:22 följande:

Måste faktiskt säga att detta är rätt korkat. Max-grejen alltså.

Max är bland Sveriges bättre om inte bästa företag. De har haft en skandal och det var städhjälpen som de dock hyrde in genom entreprenad (suck)  men det har de slutat med.

De planterar träd i Afrika, har schyssta arbetsvillkor, gratis kaffe, rena lokaler, alltid färsk mat, svensk mat, radio med enbart svenska artister som de därmed stödjer, gratis tidning, anställer handikappade, mm.

De gör allt rätt! De är ett mönsterföretag och så bojkottar du dem. De är en symbol för Sverige. Jag hoppas fan inte att du istället äter på McDonalds som gör lite tvärtom emot det jag skrev ovan. För det är att ta för hårt på ett jäkla uttalande som deras ägare gjort och inte alls hårt på vad folk faktiskt gör. 

Max skapar nog en bättre image och mer stolthet över att vara svensk än vad SD gör ... 

Dessutom är deras kaffe KRAV-märkt!
  • ASD03

Jaa! Och de har lite lokala specialiteter också beroende på vart i Sverige du äter. 

Alltså de är bra helt enkelt! Så jäkla fjuttigt och bojkotta dem. 

• QueenBeee
    Tihi skrev 2014-03-15 21:04:14 följande:
    Men jag antar att du använder tvål, shampoo, hudkräm kanske och deodorant? Det är ju inte bara smink som djurtestas förresten. Rengöringsmedel för att städa huset och tvättmedel testas ju också och sånt använder du väl?

Hahaha det händer att jag gör det, ja! ;)

Jo, jag vet att det är likadant där, men smink är ju lite lättare att låta bli.

• QueenBeee
    Anonym (dsa) skrev 2014-03-14 16:03:47 följande:
    Jag bojkottar också Barilla, samt Wasa av samma anledning. 
    Oj, Wasa också? Det var mer än vad jag visste! :O (Alltså deras ställning osv.)
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?