• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Anonym (asdjka)

Jag har försökt bojkotta Nestle men  insåg att det är så svårt att det inte är någon ide.
    Alla bojkotter är tämligen meningslösa så länge såm v i  konsumerar som vi gör, det ska vara er och billigare Det är alltid någon som betalar fr våra billga varor - arbetarna i Kina, Indien, Afrika...
    Idag konsumerar jag inte mer än jag behöver, - det är den bästa bojkotten av alla.

• Anonym (Frun)

Är det de i Järna som gör Weleda!? Nu köper jag inte det ändå för de luktar så förtvivlat starkt,men bra att veta.

• Aniiee
    Björnmossa skrev 2014-03-14 18:32:00 följande:
    Det är antropologerna som har det. Är inte helt insatt men:

1) De förespråkar någon slags alternativ medicin där man inte ska vaccinera barn och där cancerpatienter ska botas med typ våtvarma omslag.
    2) Biodynamisk odling = helsjukt. Exempel från Wikipedia: "Röllekablommor pressas in i urinblåsor från kronhjort, placeras i solen under sommaren, i marken under vintern och grävs upp på våren."
    Usäkta en som dels är antropolog och dels släkt med den som hittade på antropoSOFERNA (järnaidi...em....folket....), men det är ABSOLUT inte samma sak =P
    I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • ASD03

haha :D 

Förresten jag tror inte att ni ska ge upp era bojkottar! Det handlar om personligt ansvar. Att inte ge pengar till någon man annars aldrig skulle om man mötte dem eller det ansikte emot ansikte. 

Nestlé har orsakat spädbarnsdöd, har spräckt fackförbund, har försökt att privatisera vatten, har använt sig av konstiga kemikalier etc. 

Skulle ni bjuda en sån person på kaffe? : ) 

• Aniiee
    ASD03 skrev 2014-03-14 18:52:14 följande:

Förresten jag tror inte att ni ska ge upp era bojkottar! Det handlar om personligt ansvar. Att inte ge pengar till någon man annars aldrig skulle om man mötte dem eller det ansikte emot ansikte. 

Nestlé har orsakat spädbarnsdöd, har spräckt fackförbund, har försökt att privatisera vatten, har använt sig av konstiga kemikalier etc. 

Du gör ett litet felslut: Nestle är inte EN person. Det är inte ens EN division eller EN koorperation......
    I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • Anonym (mini)

Jag bojkottar det mesta som inte är eklologiskt. Viktigast av allt är att bojkotta icke-ekologiska bananer, choklad och kaffe! Men om t.ex. Dole skulle ta sitt ansvar skulle jag självklart inte bojkotta dem längre.

• ASD03

Hmm vad menar du? 

Aktiebolag är juridiska personer. 

Jag tar mitt ansvar och beblandar mig inte med sådana juridiska personer. 

• Anonym (dsa)
    ASD03 skrev 2014-03-14 18:52:14 följande:

Håller med om detta!
  • Björnmossa
    Aniiee skrev 2014-03-14 18:50:22 följande:
    Usäkta en som dels är antropolog och dels släkt med den som hittade på antropoSOFERNA (järnaidi...em....folket....), men det är ABSOLUT inte samma sak =P
    Noooo! Skäms Jag vet skillnaden egentligen, lovar!!
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?