• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Anonym (jappjapp)
    Någon som vet om det skövlas skog eller något skit för att få fram sojaprodukter?
  • puss

Jag bojkottar american man boy love association, eller vad det heter...

• Anonym (javisst)

Bojkottar flera: mc donalds= smakar illa och plastigt några restauranger där jag bor= otrevlig personal, dålig service etc hm= sprider dåligt kvinnoideal+dålig kvalitet playboy=kvinnosynen produkter med e-ämnen= onaturligt lightprodukter=onaturligt City gross= fick inte byta en trasig vara ftrots kvitto och uppenbart tillverkningsfel ,förräns jag "bråkade" om det

• Anonym (Va??)
    ASD03 skrev 2014-03-14 15:22:27 följande:

Äh i slutändan innebär det bara att man redan skövlat skogen och slutat skövla när man fått det areal man behöver. Finns mycket lite som är "hållbart" i längden. Jag läste någonstans att nästan all areal som är odlingsbar i världen idag redan odlas eller används på annat sätt och det gäller nog speciellt för produktion av palmolja som säkert kräver bördigare jord än spannmål. 

Vet inte varför allt ska ha någon jäkla olja i sig.  Säkert ett fortjockningsmedel eller smörsubstitut. Gräs växer i princip överallt så smör är att föredra. Tragiskt att Ben and Jerrys som ju är så svindyr använder sig av Palmolja till att börja med. 

"Gräs växer i princip överallt så smör är att föredra."

Är du på riktigt?
  • jaghopparhögt
    puss skrev 2014-03-14 20:44:34 följande:
    Jag bojkottar american man boy love association, eller vad det heter...
    Microsoft menar du.
  • puss
    jaghopparhögt skrev 2014-03-14 20:47:01 följande:
    Microsoft menar du.
    Jaså? Ha de samröre?
  • Anonym (asdjka)
    jaghopparhögt skrev 2014-03-14 20:37:30 följande:
    Förutom hur de behandlar Palestinierna så är väl att de lurade i kvinnor från Etiopien som hade invandrat till Isreal mediciner som gjorde som sterila för att de inte skulle födas fler etiopiska barn i Israel.
    Nu har du läst för mycket på Fria Tider. De gavsDepo-Provera. Det är inte rätt att göra så men inte heller att fara med ren osanning om sterilitet.
    För den som undrar betraktas Fria tider som en högerextremistisk hatsajt.
  • jaghopparhögt
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-14 20:49:15 följande:
    Nu har du läst för mycket på Fria Tider. De gavsDepo-Provera. Det är inte rätt att göra så men inte heller att fara med ren osanning om sterilitet.
    För den som undrar betraktas Fria tider som en högerextremistisk hatsajt.
    Jag tvivlar på att Ekeroths privata nyhetsbrev Fria tider skulle skriva ett enda negativt ord om Isreal.

www.haaretz.com/news/national/israel-admits-ethiopian-women-were-given-birth-control-shots.premium-1.496519

www.forbes.com/sites/eliseknutsen/2013/01/28/israel-foribly-injected-african-immigrant-women-with-birth-control/
  • Anonym (asdjka)
    Anonym (jaa) skrev 2014-03-14 20:42:24 följande:
    Bojkottar Pampers pga att de stödjer UNICEF och deras vaccinationsprogram som jag är emot. Sen finns det andra märken mm också.
    Ja det är förjävligt att UNICEF jobbar för att ett antal hundratusen barn inte ska antingen dö eller bli invalidiserade varje år av vanliga barnsjukdomar. De är verkligen ondsinta de där UNICEF.
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?