• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Anonym (jappjapp)
    Aniiee skrev 2014-03-14 19:50:55 följande:
    Ni som bojkottar Barilla: Ni äter inte knäckebröd, eller?
    Typ aldrig, men vadårå?
  • Anonym (asdjka)

Moolie skrev 2014-03-14 19:43:01 följande:
    Bennetton efter deras skandal om de stackars fåren som de skar av hud på i nacken för att förhindra att parasiter sätter sig där.... HM pga att de avsäger sig allt ansvar och lägger det på underleverantörerna. Jysk. För det har sådan skit-kvalitet på sina möbler.... Man borde få det gratis. Deras sängar däremot är bra.... Barilla pga homo-skandalen.... Preem efter dieselskandalen med en kille vars bil rasade efter att ha använt deras diesel. Ah, finns säkert fler... Kommer bara inte på dem nu! :) Tyvärr har jag varken lust eller vilja att sätta mig in i andra företags hemlisar... Tex om vilka bananer man ska köpa... Dubbelmoral så det står härliga till! :)

Det här gör man fast i baken på rutin på australiska merinolamm. De ger den klifria ullen och finns lite var stans, bojkottar du all ull? Det borde du om du tänker på djuren.
  • Betty Boop
    Anonym (jappjapp) skrev 2014-03-14 19:56:10 följande:
    Typ aldrig, men vadårå?

Wasabröd ägs av Barilla.
  • Aniiee
    Anonym (jappjapp) skrev 2014-03-14 19:56:10 följande:
    Typ aldrig, men vadårå?
    Tänkte bara eftersom Barilla äger Wasabröd och Wasabröds knäcke är väl sverige mest sålda....

Alltså, jag tycker att folk får göra som de vill, så bojkotta på, men jag tycker om när fok är konsekventa....

BTW, Nestle-bojkottare. Häägen-Dasz och Mövenpick går också bort, va? Och Purima hund- och kattmat? 

Som sagt, konsekvent...
    I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • Moolie
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-14 19:57:54 följande:
    Det här gör man fast i baken på rutin på australiska merinolamm. De ger den klifria ullen och finns lite var stans, bojkottar du all ull? Det borde du om du tänker på djuren.

Det mesta jag köper är syntetiskt eller bomull. Men det är förmodligen både barnarbete och miljöavfall inblandat.... :)
  • Anonym (jappjapp)
    Betty Boop skrev 2014-03-14 19:59:10 följande:

Wasabröd ägs av Barilla.
    Usch då, bra att veta.
  • Anonym (asdjka)
    Aniiee skrev 2014-03-14 20:04:11 följande:
    Tänkte bara eftersom Barilla äger Wasabröd och Wasabröds knäcke är väl sverige mest sålda....

Alltså, jag tycker att folk får göra som de vill, så bojkotta på, men jag tycker om när fok är konsekventa....

BTW, Nestle-bojkottare. Häägen-Dasz och Mövenpick går också bort, va? Och Purima hund- och kattmat? 

Som sagt, konsekvent...
    Det är precis av den här anledningen man måste sluta tänka bojkott och börja fundera över konsumtionen över lag.
    En bjkott leder bara till ett nytt dotterbolag, en ny konsern som det tar 10 år innan människor upptäcker
  • Anonym (asdjka)
    Moolie skrev 2014-03-14 20:04:57 följande:

Det mesta jag köper är syntetiskt eller bomull. Men det är förmodligen både barnarbete och miljöavfall inblandat.... :)
    Bomull är bland de värsta ur miljösynpunkt faktiskt.
    Hur man än vänder sig har man ändan bak...
  • Lillekott

Känns som att man borde bojkotta de flesta :( vad ska man då leva av? Kom på att vi bojkottade McDonalds under ett helt år då de sponsrar sportsammanhang i länder som Kina och Ryssland.. Och för att man får ont i magen av maten :(

Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?