• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Lillekott
    Anonym (Varför?) skrev 2014-03-14 17:28:17 följande:
    Kan ni inte skriva varför ni bojkottar också? Det är många som bara skriver X.
  • Björnmossa
    Anonym (Varför?) skrev 2014-03-14 17:28:17 följande:
    Kan ni inte skriva varför ni bojkottar också? Det är många som bara skriver X.
    Ok!

Nestlé: lurar kvinnor i tredje världen att deras mjölkersättning är bättre än bröstmjölk.
    Sisley: heroinchiclooken
    Shell: oljan i Afrika

Tråden har fått mig att tänka på Saltå kvarn/Weleda (tokstollarna i Järna) och American Apparel (sexister).
  • Betty Boop

Kan nån förklara varför ni bojkottar Saltå Kvarn? Trodde att de var sååå ekologiska och "duktiga".

• GrönaDruvan

Märke och märke, men har inte satt min fot i möbelaffären CHILLI på några år pga en fruktansvärd dålig service och dåligt kundbemötande.

Då kan jag nämna att jag inte är den som gnäller för små saker.

• Anonym (dsa)
    Betty Boop skrev 2014-03-14 18:08:19 följande:
    Kan nån förklara varför ni bojkottar Saltå Kvarn? Trodde att de var sååå ekologiska och "duktiga".
    Vet du vad biodynamisk odling är? 
  • Anonym (dsa)

Jag bojkottar även Cloetta, som använder riktigt dålig palmolja. 

• Betty Boop
    Anonym (dsa) skrev 2014-03-14 18:19:20 följande:
    Vet du vad biodynamisk odling är? 

Nja..
  • Björnmossa
    Betty Boop skrev 2014-03-14 18:08:19 följande:
    Det är antropologerna som har det. Är inte helt insatt men:

1) De förespråkar någon slags alternativ medicin där man inte ska vaccinera barn och där cancerpatienter ska botas med typ våtvarma omslag.
    2) Biodynamisk odling = helsjukt. Exempel från Wikipedia: "Röllekablommor pressas in i urinblåsor från kronhjort, placeras i solen under sommaren, i marken under vintern och grävs upp på våren."
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?