• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Anonym (asdjka)
    ASD03 skrev 2014-03-14 18:52:14 följande:

haha :D 

Förresten jag tror inte att ni ska ge upp era bojkottar! Det handlar om personligt ansvar. Att inte ge pengar till någon man annars aldrig skulle om man mötte dem eller det ansikte emot ansikte. 

Nestlé har orsakat spädbarnsdöd, har spräckt fackförbund, har försökt att privatisera vatten, har använt sig av konstiga kemikalier etc. 

Skulle ni bjuda en sån person på kaffe? : ) 

Precis som många andra globala företag. Skulle du köpa en guldring, mobil , svensk grön el eller en Fanta?
    Företagen är inte duma utan döljer verksamheten i en snårskog av dotterföretag.
  • Aniiee
    Björnmossa skrev 2014-03-14 19:30:08 följande:
    Noooo! Skäms Jag vet skillnaden egentligen, lovar!!
    Tungan ute
    I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • Anonym (Moa boa)

Jag bojkottar inget varumärke. Jag tror inte på bojkott utan försöker att stödja varumärken eller principer jag tror på istället. T.ex. stödja svenskt och/eller ekologiskt jordbruk och att köpa så lite besprutad frukt och grönt som det bara är möjligt. Av samma anledning köper jag enbart ekologiskt kaffe också t.ex. Min mamma bojkottar Nestlé och jag har lite ärvt den principen av henne att jag inte köper Nestlé om det finns ett annat alternativ (vilket det inte fanns t.ex. då min son drack mjölkersättning eftersom Nestlés för känsliga magar var den enda han kunde dricka.)

• Moolie

Bennetton efter deras skandal om de stackars fåren som de skar av hud på i nacken för att förhindra att parasiter sätter sig där.... HM pga att de avsäger sig allt ansvar och lägger det på underleverantörerna. Jysk. För det har sådan skit-kvalitet på sina möbler.... Man borde få det gratis. Deras sängar däremot är bra.... Barilla pga homo-skandalen.... Preem efter dieselskandalen med en kille vars bil rasade efter att ha använt deras diesel. Ah, finns säkert fler... Kommer bara inte på dem nu! :) Tyvärr har jag varken lust eller vilja att sätta mig in i andra företags hemlisar... Tex om vilka bananer man ska köpa... Dubbelmoral så det står härliga till! :)

• Anonym (jappjapp)

H&M: pga "plus-size"-modeller som inte är plus-size. Dessutom är hela utbudet oftast ASTRÅKIGT och fult. Speciellt på plussortimentet.

Icke-eko bananer, märke vetefan, alla ickeeko.

Alla "tjejtidningar" typ Veckorevyn o dyl. Behöver inte veta hur jag ska vara för att killar ska gilla mig.

• Lena

Det finns en hel del företag jag undviker och andra som kommer på köpet när jag köper ekologiskt, rättvisemärkt eller svenskt.

• Anonym (jappjapp)

Glömde Barilla, såklart pga homouttalandet

• Aniiee

Ni som bojkottar Barilla: Ni äter inte knäckebröd, eller?

I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?