• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Anonym (Frun)

Ja,just det Saltå Kvarn-det ryker p.g.a ideologiska skäl.

• Anonym (Hm)

HM, donken, Nestle och salt å kvarn

• ASD03

Sant nu när Postare #1 sa vad den sa.

Jag bojkottar också ett fåtal matställen. 

• Anonym (dsa)
    ASD03 skrev 2014-03-14 16:04:43 följande:
    Hur produceras palmolja? Vad är det som inte är hållbart med palmolja?
    Skövling av regnskog. Djuren förlorar sina hem, dör och blir utrotningshotade.
  • ASD03

Jaha jo men då ryker ju stora delar av Sojaprodukterna och Biobränsle också. För att inte tala om svältkatastrofen som biobränslet orsakar när man inte skövlar skog och istället byter produktion. 

Svårt det här. 

• Anonym (Stinafina)

Njae, inte riktigt.

Brukar bara kolla att frukten inte är från Israel.

Däremot har jag gått över till Barilla från Kungsörnen.

• Anonym (dsa)
    ASD03 skrev 2014-03-14 16:13:15 följande:

Jaha jo men då ryker ju stora delar av Sojaprodukterna och Biobränsle också. För att inte tala om svältkatastrofen som biobränslet orsakar när man inte skövlar skog och istället byter produktion. 

Svårt det här. 

Det finns hållbar palmolja också.
  • ASD03

Äh i slutändan innebär det bara att man redan skövlat skogen och slutat skövla när man fått det areal man behöver. Finns mycket lite som är "hållbart" i längden. Jag läste någonstans att nästan all areal som är odlingsbar i världen idag redan odlas eller används på annat sätt och det gäller nog speciellt för produktion av palmolja som säkert kräver bördigare jord än spannmål. 

Vet inte varför allt ska ha någon jäkla olja i sig.  Säkert ett fortjockningsmedel eller smörsubstitut. Gräs växer i princip överallt så smör är att föredra. Tragiskt att Ben and Jerrys som ju är så svindyr använder sig av Palmolja till att börja med. 

• Aniiee

Nej.

Vardags-svenssonsbojkott är dessutom lika effektivt som att skjuta en blåval med en vattenpistol.....

I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?