• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Aniiee
    jaghopparhögt skrev 2014-03-14 20:16:30 följande:
    Allt från Israel.
    USB-teknologi också?
    I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • Anonym (gro)
    Anonym (dsa) skrev 2014-03-14 20:32:01 följande:
    Visste faktiskt inget om det. Då blir det bojkott av Hälsans Kök, tror deras produkter tillverkas i Israel.
    Stor andel av de som jobbar på israeliska fabriker råkar vara palestinier. De får inte jobb någon annan stans, men de israeliska företagen ger dem jobb med skälig lön. Bojkottar man israeliska varor, hjälper man alltså inte dessa palestinier alls.

Jag undrar om de som bojkottar israeliska varor också bojkottar palestinska. Palestina är ju liksom inte oskyldiga i konflikten. Eller för den delen kinesiska (Kina är skyldig till långt mer etnisk rensning, förföljelse av oliktänkande och andra brott än Israel och Palestina tillsammans.)

(Att Israel i princip bara har militära mål på sina missilattacker (som dessutom oftast är svar på en attack mot dem) och varnar innan de avfyrar så att civila kan fly, medan de muslimska terroristerna attackerar även civila mål, och dessutom med flit lägger sina militäranläggningar i närheten av sjukhus o.s.v., det är ingenting som svensk media anser sig vara skyldiga att rapportera om.)

Jag tycker att svenskar som anser att Israel är Stora Stygga Vargen ska i fortsättningen leta rätt på fler informationskällor om vad som sker där nere än bara en sidas syn. Ta reda på vad Palestina respektive Israel själva säger om läget, och läs fler rapporter än de Israelfientliga (= svensk media), så får ni förhoppningsvis en mer nyanserad  bild av konflikten. Fast det kanske är för jobbigt att vara tvungen att ändra på sina förutfattade meningar.
  • Boothwalker

Det är kanske en fråga om hur man ser på det. Men jag bojkottar inget pga vad ägarna har för åsikter. Men det finns massor jag inte äter för att det är så mycket skit i varan.

♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Anonym (pomegranate)

Danish crown. När något är så billigt är det något som inte stämmer

• Aniiee
    Anonym (jappjapp) skrev 2014-03-14 20:42:33 följande:
    Någon som vet om det skövlas skog eller något skit för att få fram sojaprodukter?
    Svar ja!
  • bitterkopp
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-14 20:25:06 följande:
    Jag tvivlar inte på din övertygelse däremot hur "man" reagerar då det verkligen gäller.
    Jag tror inte att det finns speciellt många med tex cancer som medvetet väljer döden för att medicinen testats på djur. Eller epilepsi, ALS, MS eller andra allvarliga och potentiellt dödliga sjukdomar.

Har du funderat över det scenariot eller om ditt barn skulle vara drabbat och om du tror att det även då är djuren som står över dig? Jag undrar bara över dina tankar.
    Jag skulle hellre dö än att äta ett djur, ja. Och jag har inga barn, det är deras eget val och om jag hade barn skulle jag absolout inte ha något emot att de åt djur.
  • ElsaLill

Bokjottar McDonalds för att de driver på köttmonopolet i USA som ger köttbönderna och djuren så sjukt dåliga villkor. + att de är återförsäljare av Dole

Bojkottar Dole pga av de besprutar sina bananer utan att skydda sina arbetare i Sydamerika. 

Bojkottar dansk fläskfilé och danskt kött överlag för att de har så dåliga förhållanden för grisarna och använder för mycket antibiotika.

Bojkottar konventionella ägg för att hönsen har dåliga förhållanden. 

Bojkottar kristendom (firar inte på dop och konfirmationer) för att homosexuella och kvinnor inte ses som lika mycket värda som män inom alla församlingar (+ för att religion är trams.)

Bojkottar SD för att vill införa kristendom som statsreligion och avsluta pågående genusforskning.

Bojkottar skvallertidningar för att de sprider osunda kroppsideal och hånar kändisars kroppar.

Bojkottar Veckorevyn sedan de lottade ut en läppförstoring typ 2004... 

Bojkottar Oreo-kex för att jag tyckte att reklamen var så sjukt störande. Gillar inte barn som kladdar med mat!!

• Aniiee
    jaghopparhögt skrev 2014-03-14 20:54:08 följande:
    Ja
    Hur gammal teknologi sitter du på egentligen? =P
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?