• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Hedwig H

Hallå, det verkar som det är fler än jag som tog en välbehövlig påskpaus Jag började spraya i torsdags. Jag är ju redan nedreglerad för min endo, men sprayen gör ju det som om jag har dubbla hormoner just nu. Det är synd om min man för jag har såna plötsliga humörsvängningar! Och vallningar och trötthet... Men men det mynnar förhoppningsvis ut i något gott.

Vi börjar bli några stycken i tråden och jag märker att jag har lite svårt att hålla koll på alla, samt var i behandlingen ni är. Jag gillar listor - vad säger ni? En traditionell FL-lista?

{#emotions_dlg.flower}Väntar på att få börja:

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    17 april - Hedwig H

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:

{#emotions_dlg.flower} Tablettstart vid FET:

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Test:

Gravid Gravid & BF:

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • MarieJ
    Hedwig H skrev 2014-04-22 20:18:54 följande:
    Hallå, det verkar som det är fler än jag som tog en välbehövlig påskpaus Jag började spraya i torsdags. Jag är ju redan nedreglerad för min endo, men sprayen gör ju det som om jag har dubbla hormoner just nu. Det är synd om min man för jag har såna plötsliga humörsvängningar! Och vallningar och trötthet... Men men det mynnar förhoppningsvis ut i något gott.

Vi börjar bli några stycken i tråden och jag märker att jag har lite svårt att hålla koll på alla, samt var i behandlingen ni är. Jag gillar listor - vad säger ni? En traditionell FL-lista?
    Hej igen! Jobbigt att du känner av sprayen så snabbt men som du säger så är det ju värt det. Synd om våra stackars män bara som sagt, haha. Det började bra utan biverkningar för mig men vips så kan jag sätta check på allt det du skrev..humörsvängningar, vallningar och trötthet så en påskpaus med en heeel del vila satt himla fint just nu FlörtJag började med sprutorna idag. Mycket bra idé med en lista förresten! Glad

17 april - Hedwig H

22 april - MarieJ

Plus Test:

Gravid Gravid & BF:
  • Fwoida

Hoppar på här :) ska göra vårt tredje försök med ICSI på Sahlgrenska i maj. Vårt första försök fick avbrytas i oktober pga överstimulering. Men fick som tur var 5 ägg till frysen. Andra försöket gjordes i februari som tyvärr resulterade i missfall efter 19 dagar. Har nu sprayat med Suprecur sen 6 april och tog idag blodprov för att se om värdet är bra. Får förhoppningsvis reda på resultatet imorgon :) hoppas verkligen på ett guldägg denna gången!

• Varärstorken

Hej! Jag har precis börjat spraya med suprecur inför min första ivf på sahlgrenska. Gör långa protokollet och preliminärt får jag göra äggplock vecka 21 om allt går väl.

Inga barn sen tidigare och har hunnit bli 34 år.

Får jag vara med här?

• Varärstorken

Hej! Jag har precis börjat spraya med suprecur inför min första ivf på sahlgrenska. Gör långa protokollet och preliminärt får jag göra äggplock vecka 21 om allt går väl.

Inga barn sen tidigare och har hunnit bli 34 år.

Får jag vara med här?

• Idisen

Tjihoo vad roligt med lista! Jag som endast har tillgång till mobil önskar att någon lägger in mig. Blir alltid fel när man skriver från ipad/mobil. Börjar med spray 7/5! (Såååå jäääääkla lååååångt dit ????)

• MarieJ
    Idisen skrev 2014-04-23 07:35:58 följande:
    Tjihoo vad roligt med lista! Jag som endast har tillgång till mobil önskar att någon lägger in mig. Blir alltid fel när man skriver från ipad/mobil. Börjar med spray 7/5! (Såååå jäääääkla lååååångt dit ????)
    Lägger till dig på väntar på att få börja, kanske egentligen ska vara på spraystart men då får vi flytta på dig sen bara Glad Lägger även till er, Varärstorken (dock inget datum för spraystart) och Fwoida.

7 maj (spraystart) - Idisen

6 april - Fwoida
    17 april - Hedwig H
    ? - Varärstorken

22 april - MarieJ

Plus Test:

Gravid Gravid & BF:
  • Fläderpärlan

Jag vill också vara med! Jag ligger på gränsen mellan april och maj men jag hoppas det är okej ändå? :) Skriver också från mobil så någon vänlig själ kanske kan lägga till mig? Spraystart synarela: 27 mars Sprutstart menopur: 16 april Vul: 25 april

Svar på tråden IVF Maj 2014!