• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • lillaskräp
    MoM11 skrev 2014-05-04 19:17:56 följande:

Jag börjar med Orgalutran ikväll.

Då närmar det sig VUL va? Jag har mitt första ultraljud på onsdag och börjar bli riktigt nervös att jag blir understimulerad den här gången också..

Känner ni andra av något från äggstockarna?
  • MoM11

Vul imorgon och på torsdag, förmodat äp nästa måndag 12/5!

• Asams5
    lillaskräp skrev 2014-05-04 19:29:04 följande:
    Då närmar det sig VUL va? Jag har mitt första ultraljud på onsdag och börjar bli riktigt nervös att jag blir understimulerad den här gången också..

Känner ni andra av något från äggstockarna?
    Idag känner jag lite från magen. Framförallt har jag mått illa idag.

Imorgon ska jag också på vul igen, och får förmodligen veta när det blir plock då.
  • Fräulein

Hej tjejer! Jag hoppar gärna in här! Har haft ett misslyckat försök, kort protokoll, där jag blev understimulerad. Så nu ska jag börja med långt protokoll och spraystart 6/5 med Synarela. Nya läkemedel rakt igenom faktiskt, så ser inte fram emot alla nya biverkningar, men glad att vi hinner med ett till försök innan sommaren! Skriv gärna upp mig på listan :)

• Hoppet79

Vul på Tisdag! Känner lite aktivitet i äggstockarna.. Var på akupunktur i går fick jätte jobbig migrän å illamående efteråt ????! Fortfarand illamåend.. Blää.. I morgon börjar jag med orgallutran..

• Fwoida

Nu har jag gjort VUL och allt såg bra ut så FET blir på torsdag 8/5 :D

• MarieJ

Hej igen alla! Kul att se att det händer lite här inne och att det går framåt för oss.

Idag har jag varit på äggplock och de fick ut 12 ägg :) Måste säga att det gick över förväntan, det kändes lite vid bedövningen men sedan gick det riktigt bra. Inget att oroa sig för alltså, tänk vad man har funderat i onödan! ;) Imorgon får vi se hur många av äggen som befruktats.

• BinniBoo

Har lite funderingar som jag hoppas ni kan vara på... Första gången vi ska göra IVF :)

I hur många dagar har ni fått ta sprutorna? Vilken dag blev det äggplock?

Vad jag har läst så variera hormonbehandlingen mellan 10-18 dagar, men de flesta verkar göra äggplock runt dag 10?

Jag har en liten lätt oro nämligen.. då min mens vart försenad så har allt blivit uppskjutet 7-10 dagar och självklart har det gjort så att äggplock kan krocka med annat..
    Min mens beräknas komma runt 25-27:e maj.. 2:a juni ska jag vara bortrest hela dagen och 7-8 juni har jag lovat bort mig på jobb... har lite panik för hur allt ska gå ihop.. 7-8 juni är ju en helg.. skulle det nu vara dag för äggplock då, gör dom det då på helger (Sahlgrenska)?

2:a juni går att lösa om de vill ha blodprover eller vul på morgonen/förmiddagen men skulle det bli äggplock 7-8 juni så får jag ju säga att jag inte kan jobba då.. känns bara så dumt då jag lovade bort mig på det jobbet i vintras och man vet ju inte när äggplocket blir förrän några dagar innan heller..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Fwoida

BinniBoo - På Sahlgrenska är det stängt på helger så antingen blir det på fredagen eller måndagen isåfall så jobba på du :)

• Fwoida

Uppdaterar listan :)

Väntar på att få börja:
    7 maj (spraystart) - Idisen
    Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo

Spraystart:
    6 april - Fwoida
    17 april - Hedwig H
    21 april - Varärstorken

Sprutstart:
    25 april - LifeAsME
    28 april - Asams5