• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Ingrid1989

Hej alla!!

Vi kommer göra vår 4e ivf om ca två veckor. En kort mild stimulering i Falun. Vi har tre misslyckade och en avbruten i bagaget.

En fråga till er; vet ni hur klinikerna jobbar nu i vår med alla röda dagar och klämdagar? Jag kommer nog ha äp sista veckan i maj då det är kristehimmelsfärd. Rädd att et blir typ fredag men att dom har stängt då.

Dessutom har vi urnnedsättning för min avlidna farmor den fredagen. Fan, så kluven ang detta!! (Ingen i familjen vet)

Hur gör era kliniker?

Hinns inte vänta en mens till heller så sommarstängningen kommer..

• MarieJ

Uppdaterat listan igen :) hojta till om det är något som inte stämmer!

Väntar på att få börja:
    7 maj (spraystart) - Idisen
    Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo

Spraystart:
    6 april - Fwoida
    17 april - Hedwig H
    21 april - Varärstorken

Sprutstart:
    25 april - LifeAsME
    28 april - Asams5
    30 april - MoM11
    2 maj - lillaskräp
    2 maj - hoppetlever
    2 maj - Hoppet79

Tablettstart vid FET:

VUL:
    5 maj - Fwoida
    9 maj - hoppet lever

Äggplock:
    29 april - Elinmariaregina
    5 maj - MarieJ

ET/FET:

Test:

Gravid & BF:

• tomsfru

här har mensen kommit iaf så får nog lh-stegring runt dag 14-16 ung o jisses va sakta allt går helt plötsligt o tanken har dykit upp (även om det är lite väl optimistiskt) att detta kan vara min sista mens på ett bra tag Skrattande

• Hoppet79

LifeAsME när började du med akupunktur?? Börjar med sprutorna ikväll (korta programmet)på 3dje mensdagen.. Å tänkte så där snabbt hoppa in och börja med akupunktur 1sta gången i morgon! Är det månne för sent?? Är det lika bra att låta bli då?? Hur många gånger skall du gå och när i behandlingen??

• Hedwig H

Hallå tjejer! Jag har hållit mig lite lugn här, eftersom Suprecuren ger mig så jobbiga humörsvängningar och trötthet. På tisdag ska jag göra vul för att se om jag oedentligt nedreglerad och förhoppningsvis får jag börja spruta med menopur samma kväll.

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • lillaskräp

Hedwig H: Ska hålla tummarna att allt ser bra ut och du får börja spruta!

Jag har precis tagit andra sprutan Gonal F. Ultraljud på onsdag och fredag så nu är det en spänd väntan :)

Ha en fin kväll allihopa!

• Asams5

Någon mer här inne som sprutar med orgalutran?

Jag har tagit i två dagar och har fått jätterodnad, bula och att det kliar efteråt. Går över efter ett par timmar. Men jobbigt att ha det så varje kväll.

Nån mer med sådan reaktion?

• lillaskräp
    Asams5 skrev 2014-05-04 10:29:57 följande:

Någon mer här inne som sprutar med orgalutran?

Jag har tagit i två dagar och har fått jätterodnad, bula och att det kliar efteråt. Går över efter ett par timmar. Men jobbigt att ha det så varje kväll.

Nån mer med sådan reaktion?

Jag hade också så. Sved och kliade, men gick över efter en stund.
  • Asams5
    lillaskräp skrev 2014-05-04 13:04:21 följande:
    Jag hade också så. Sved och kliade, men gick över efter en stund.
    Skönt att höra. Då är det nog normalt. :)
Svar på tråden IVF Maj 2014!