• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • MarieJ

Här är en uppdaterad lista med er som skrivit nu på slutet :) välkomna!

Väntar på att få börja:
    7 maj (spraystart) - Idisen
    Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo
    Lillaskräp

Spraystart:
    6 april - Fwoida
    17 april - Hedwig H
    21 april - Varärstorken

Sprutstart:
    22 april - MarieJ
    25 april - LifeAsME
    29 april (?) - Asams5

Tablettstart vid FET:

VUL:
    5 maj - Fwoida

Äggplock:
    29 april - Elinmariaregina

ET/FET:

Test:

Gravid & BF:

• MarieJ
    dizz skrev 2014-04-28 11:35:20 följande:
    Skulle börja spraya på lördag, allt har blivit föskjutet för att mensen är oregelbunden och idag fick jag mens igen, min kropp vill inte alls samarbeta nu vet vi inte om vi hinner börja innan dom har sommar stängt :( känner mig helt tom, inget som går som vi planerar.

Lycka till alla som kämpar...
    Vad tråkigt att höra :( Förstår att det känns tungt, ibland känns det verkligen som att allt bara går emot en.. Hoppas att ni hinner med ett försök innan de stänger för sommaren. Kram
  • Varärstorken

Hej tjejer!

För mig händer det inte så mycket. Puffar på med min supracur. Är på spraydag 10 nu.

Väntar på mens och är sjukt stressad över att den inte dyker upp. Den MÅSTE komma den här veckan!

Någon som gör/gjort långa protokollet och varit med om att mensen blivit sen pga sprayen?

Kram på er!

• hoppetlever

Hej! Skriver in mig på listan, sprayar synarel för fullt och börjar med sprutorna på fredag. Är vår tredje omgång, delar erfarenheter på min blogg. Håller självklart tummarna för er allihop <3

Väntar på att få börja:
    7 maj (spraystart) - Idisen
    Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo
    Lillaskräp

Spraystart:
    6 april - Fwoida
    17 april - Hedwig H
    21 april - Varärstorken

Sprutstart:
    22 april - MarieJ
    25 april - LifeAsME
    29 april (?) - Asams5
    2 maj - hoppetlever

Tablettstart vid FET:

VUL:
    5 maj - Fwoida
    9 maj - hoppet lever

Äggplock:
    29 april - Elinmariaregina

ET/FET:

Test:

Gravid & BF:

• MarieJ
    Varärstorken skrev 2014-04-30 07:17:27 följande:
    Hej tjejer!
    För mig händer det inte så mycket. Puffar på med min supracur. Är på spraydag 10 nu.
    Väntar på mens och är sjukt stressad över att den inte dyker upp. Den MÅSTE komma den här veckan!
    Någon som gör/gjort långa protokollet och varit med om att mensen blivit sen pga sprayen?
    Kram på er!
    Jag fick min på spraydag 9 och det finns de som har fått senare också så du behöver nog inte vara orolig :) eller ja, det är väl lättare sagt än gjort kanske men..
  • MoM11

Hej!
    Idag börjar jag med sprutorna, 250 Gonal-F! Troligen äp 12/5. Det är mitt andra försök. Kan någon lägga till mig i listan?

• lillaskräp

Idag kom mensen så nu kör vi igång med Gonal F på Fredag.

Förra gången med 112,5 E per dag resulterade i en understimulering och avbrutet försök :( Hoppas verkligen att 150 E gör susen!!

• Hoppet79

Hej! Vill oxå gärna hänga med här!! Mens idag och troligtvis sprutstart på Fredag med Gonal -F 100/dag

• LifeAsME

Kikar in här då och då och ser att det verkar rulla på för de flesta :) vi gör ju korta protokollet denna gång, och vilken enorm skillnad det är om man frågar mig! Jag har sprutat menopur i 6 dagar och orgalutran i 2, och jag mår precis som vanligt bortsett från en liten humördipp idag. Med sprayen suprecur som jag tog förra gången, mådde jag skit hela tiden i princip, så detta känns lätt som en plätt :)

1:à VUL idag såg bra ut så förmodligen ÄP i början på nästa vecka :)

Jag har hunnit gå 2ggr på akupunktur, det ska stimulera äggmognaden och livmoderslemhinnan så ett ägg lättare kan fästa. Spännande att se om det fungerar.

Lycka till alla, vi kämpar på helt fantastiskt, för lätt är det inte med denna ivf-karusell!

Svar på tråden IVF Maj 2014!