• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Fläderpärlan
    randigarutan skrev 2014-05-06 13:55:36 följande:
    Fick veta att endast ett av mina nio ägg blivit befruktade och sätts in imorgon igen... Jag hoppas hoppa hoppas att det går vägen! Jag tror att de jobbar som vanligt klämdagar, jag va inne på VUL i fredags ju och det va full fart! Ingrid, har du gjort fler försök förut alltså? Vilka sprutor kör du? Menopur och sen cetrotide?

Jag är i Falun och ja de jobbar klämdagar och röda dagar! Jag har varit in några gånger på såna dagar. Förra försöket blev inget befruktat som sagt så jag vet hur det känns :/ håller tummarna för dig och det behövs som sagt bara ett ägg :)
  • Hoppet79

Varit på första vul idag 8-10 äggblåsor som var runt 10mm så no blev gonal -f ökat till 112,5 så att blåsorna inte ska "stanna i växten" som senaste gången! Nytt Vul på Fredag å ev. Äggplock måndag, Tisdag eller Onsdag!! Hur stora har era äggblåsor varit vid äggplock?? Såg att mina var runt 20-21mm vid senaste äggplock cyckeldag 15...

• Längtar1985

Hej. Får jag vara med här? Jag gjorde min första FET idag efter en misslyckad ET i februari. Vill någon lägga till mig i listan?

Jag undrar också om någon vet vilken vecka man beräknar att man är i när man gör FET?

Vid ET så räknar man ju äggplock som 2+0 men hur räknar man nu?

• Ingrid1989

Tack!! Fick veta via telefon att det va lugnt å dom jobbar. Pustar ut!! :)

Jag har gjort fyra behandlingar varav sista avbröts. Haft gonal-f och cetrotide förut men nu och förra gången har vi menopur och cetrotide:) erfarenheter på det?

• lillaskräp

Tid för VUL om några timmar. Är otroligt rädd att det inte ska ha hänt något.

Håll tummarna för oss!

• Asams5
    lillaskräp skrev 2014-05-07 07:38:42 följande:

Tid för VUL om några timmar. Är otroligt rädd att det inte ska ha hänt något.

Håll tummarna för oss!

Samma här! Vi får hoppas hoppas hoppas!
  • Asams5

Det hade hänt grejer vid dagens vul. Äggplock på måndag. Sänkning av dosen nu och ny koll på fredag, eftersom det är risk för överstimulering nu igen. Så ev blir det totalfrys. Men hoppas hoppas att det ska bli ET nästa onsdag.

Hur gick det för dig lillskräp?

• Hoppet79

Asams5 hur många äggblåsor hade du?? vilka mediciner å vilken dos går du på?? Hoppas det fixar sig i alla fall!

• Asams5
    Hoppet79 skrev 2014-05-07 16:20:46 följande:

Asams5 hur många äggblåsor hade du?? smile3.gif vilka mediciner å vilken dos går du på?? Hoppas det fixar sig i alla fall!

Hade totalt 12 på den ena och 5 på den andra. Varierande storlek. Inte så många stora. Många runt 10 mm, som dom nog vill ska växa till sig lite. Men då finns det ju risk för att det blir för många istället.

Har sänkt från 112,5 e menopur till 75 e nu i tre dagar. Och så har jag orgalutran också. Korta protokollet. Blir Sahlgrenska tredje gången på fem dagar nu på fredag. Har varit ett väldigt rännande.

Dom vill ha extra koll eftersom det blev så explosivt senaste behandlingen.
Svar på tråden IVF Maj 2014!