• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Fläderpärlan
    randigarutan skrev 2014-05-06 13:55:36 följande:
    Fick veta att endast ett av mina nio ägg blivit befruktade och sätts in imorgon igen... Jag hoppas hoppa hoppas att det går vägen! Jag tror att de jobbar som vanligt klämdagar, jag va inne på VUL i fredags ju och det va full fart! Ingrid, har du gjort fler försök förut alltså? Vilka sprutor kör du? Menopur och sen cetrotide?

Jag är i Falun och ja de jobbar klämdagar och röda dagar! Jag har varit in några gånger på såna dagar. Förra försöket blev inget befruktat som sagt så jag vet hur det känns :/ håller tummarna för dig och det behövs som sagt bara ett ägg :)
  • Hoppet79

Varit på första vul idag 8-10 äggblåsor som var runt 10mm så no blev gonal -f ökat till 112,5 så att blåsorna inte ska "stanna i växten" som senaste gången! Nytt Vul på Fredag å ev. Äggplock måndag, Tisdag eller Onsdag!! Hur stora har era äggblåsor varit vid äggplock?? Såg att mina var runt 20-21mm vid senaste äggplock cyckeldag 15...

• Längtar1985

Hej. Får jag vara med här? Jag gjorde min första FET idag efter en misslyckad ET i februari. Vill någon lägga till mig i listan?

Jag undrar också om någon vet vilken vecka man beräknar att man är i när man gör FET?

Vid ET så räknar man ju äggplock som 2+0 men hur räknar man nu?

• Ingrid1989