• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Fläderpärlan
    MarieJ skrev 2014-05-06 07:46:21 följande:
    Hade också tid klockan åtta så då var vi ju där samtidigt! :) Vi fick rum alldeles vid fikavagnen (väldigt lägligt tyckte jag ). Har du nån koll på om det är någon skillnad i chans till befruktning om det görs med ICSI (skulle göras på mina ägg också) jämfört med "vanlig" ivf? Tänker att när de finaste simmarna väljs ut och injiceras så borde de kanske också ha bättre chans att utvecklas förutsatt att äggen är fina då. Usch, börjar bli lite spänd nu över att dom ska ringa men förhoppningsvis är det bra besked dom kommer med till oss båda! :)

Vi gjorde icsi denna gång! Förra gången blev inger befruktat men denna gång med icsi blev fyra st ägg befruktade. Dock hade jag fler ägg också denna gång så det kan ju ha hjälpt till lite också... Men jag tror absolut att icsi var avförande för oss :)
  • randigarutan

Jag tror också det kan öka chansen eftersom de som du säger MarieJ väljer de starkaste fina simmarna... Vi va toooook nervösa igår eftersom min makes spermieprover varit dåliga, alltså noll spermier de senaste gångerna han i Göteborg och Halmstad lämnat prov så vi va rädd att det skulle bli sån PESA eller vad det heter men det fanns "vanlig väg" Så när Halmstad, min hem gynekolog och Carlanderska i Göteborg varit negativa så ringde vi Falun och fick komma upp på chansning att det fanns åtminstone via PESA... Falun är superbra!

• MarieJ
    Elinmariaregina skrev 2014-05-06 07:51:57 följande:

Vi gjorde icsi denna gång! Förra gången blev inger befruktat men denna gång med icsi blev fyra st ägg befruktade. Dock hade jag fler ägg också denna gång så det kan ju ha hjälpt till lite också... Men jag tror absolut att icsi var avförande för oss :)
    Okej, det låter ju lovande det! :)
  • MarieJ
    5 ägg blev befruktade för vår del och det blir återförande på lördag :)

Väntar på att få börja:

7 maj (spraystart) - Idisen
    Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo

Spraystart:
    17 april - Hedwig H
    21 april - Varärstorken

Sprutstart:
    25 april - LifeAsME
    28 april - Asams5
    30 april - MoM11
    2 maj - lillaskräp
    2 maj - Hoppet79

Tablettstart vid FET:

VUL:
    9 maj - hoppetlever

Äggplock:

ET/FET:
    8 maj - Fwoida
    10 maj - MarieJ

Ruvare:
    Elinmariaregina

Test:

Gravid & BF:
  • Ingrid1989

Kommer också åka till falun snart. Väntar på mens vilken dag som helst och gör en mild kort stimulering. Varit där massor av gånger och alltid varit nöjd.

Vet ni hur dom jobbar vid klämdagar?

Misstänker äp/et sista veckan i maj å då är torsdagen röd. Kristehimmelsfärds...

• Fläderpärlan
    randigarutan skrev 2014-05-06 08:11:14 följande:
    Yeah! Kort tids odlat då med andra ord?

Nej vi fick sätta tillbaka en blastocyst faktiskt och en till frysen :) två odlas vidare!
  • randigarutan

Fick veta att endast ett av mina nio ägg blivit befruktade och sätts in imorgon igen... Jag hoppas hoppa hoppas att det går vägen! Jag tror att de jobbar som vanligt klämdagar, jag va inne på VUL i fredags ju och det va full fart! Ingrid, har du gjort fler försök förut alltså? Vilka sprutor kör du? Menopur och sen cetrotide?

Svar på tråden IVF Maj 2014!