• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • MarieJ
    Elinmariaregina skrev 2014-04-23 11:02:47 följande:
    Jag vill också vara med! Jag ligger på gränsen mellan april och maj men jag hoppas det är okej ändå? :) Skriver också från mobil så någon vänlig själ kanske kan lägga till mig? Spraystart synarela: 27 mars Sprutstart menopur: 16 april Vul: 25 april
    {#emotions_dlg.flower}Väntar på att få börja:
    7 maj (spraystart) - Idisen

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    6 april - Fwoida
    17 april - Hedwig H
    21 april - Varärstorken

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    16 april - Elinmariaregina
    22 april - MarieJ

{#emotions_dlg.flower} Tablettstart vid FET:

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Test:

Gravid Gravid & BF:
  • Fwoida

Har nu fått börja med Progynon och fått datum för VUL :) så nu äntligen börjar det närma sig :D Nu får vi bara hoppas att allt ser bra ut på VUL :)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på att få börja:

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    6 april - Fwoida
    17 april - Hedwig H
    21 april - Varärstorken

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    22 april - MarieJ

{#emotions_dlg.flower} Tablettstart vid FET:
    25 april - Fwoida

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    5 maj - Fwoida

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Test:

Gravid Gravid & BF:

• Rosa98

Hej! Hakar på er, långa protokollet här och börjar spraya idag. Hoppas den här resan faller väl ut Drömmer

• BinniBoo

Väntar på att få börja:

Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo

Spraystart:

6 april - Fwoida

17 april - Hedwig H

21 april - Varärstorken

Sprutstart:

22 april - MarieJ

Tablettstart vid FET:

25 april - Fwoida

VUL:

5 maj - Fwoida

Äggplock:

ET/FET:

Test:

Gravid & BF:

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Fläderpärlan

Väntar på att få börja: 7 maj (spraystart) - Idisen Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo Spraystart: 6 april - Fwoida 17 april - Hedwig H 21 april - Varärstorken Sprutstart: 16 april - Elinmariaregina 22 april - MarieJ Tablettstart vid FET: 25 april - Fwoida VUL: 5 maj - Fwoida 25 april - Elinmariaregina Äggplock: 29 april -Elinmariaregina ET/FET: Test: Gravid & BF:

• Asams5

Skrev här för ett tag sedan. Ska göra mitt andra IVF-försök. Denna gången korta protokollet. Och idag äntligen kom mensen (aldrig har man längtat efter det så mycket som när man är i IVF-bubblan). Bara 4 dagar sen denna gången. Så på tisdag borde det bli dags att börja med menopur. Som jag faktiskt sett fram emot att börja med dessa nålar igen. :)

• LifeAsME

Jag började spruta menopur i fredags, den 25/4, någon får gärna lägga till mig i listan (skriver från mobil och det blir alltid fel då) :) planerat ÄP under vecka 19. Första VUL är på onsdag så ska bli spännande att se hur de där rackarns blåsorna har utvecklats :)

Förra gången hade jag väldigt låg sprutdos, som mest 112e menopur. Denna omgång ökade vi rejält och sprutar nu 225E i fem dagar innan första VUL.

• dizz

Skulle börja spraya på lördag, allt har blivit föskjutet för att mensen är oregelbunden och idag fick jag mens igen, min kropp vill inte alls samarbeta nu vet vi inte om vi hinner börja innan dom har sommar stängt :( känner mig helt tom, inget som går som vi planerar.

Lycka till alla som kämpar...

• lillaskräp

Hej tjejer!

Får jag vara med här?

Vi påbörjade vårt första IVF-försök i början av April. Tyvärr var dosen för låg så det bildades bara en äggblåsa. Vi fick lov att fortsätta som en hormonstimulering.

Tyvärr tog det sig inte, testade negativt idag 18 dagar efter Ovitrelle. Så nu slutar jag med Lutinus och hoppas att mensen kommer igång dom närmsta dagarna så vi kan starta nästa försök!

Svar på tråden IVF Maj 2014!