• MammaIna88

ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

Tänkte att vi som är gravida och har bf i augusti och september kan samlas här då det vore kul att följas åt. Säg gärna ålder, vart ni bor samt om ni har flera barn. Jag börjar. Jag är 25 och väntar mitt 3:e barn. Mina två andra är födda 2007 och 2010. Jag bor i svanesund.

• Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!
  • Miss A

Jag gick ner allt plus lite till efter min första graviditet, då gick jag upp 32 kg o nu ligger jag på 20 o är i v 35 (34+1) så jag håller alla tummar o tår på att jag inte går upp lika mycket.
    Ska till bm på torsdag o ska tjata mig till ett tul tänkte jag. är rädd för att bebis är väldigt stor.

Men har ni börjat packa bb-väskan? Vad har ni i den? Vill inte ha med för mycket saker men vill inte heller missa något.

• Evelinawahlstrom

Någon mer som mår illa? Har mått illa till och från i två dagar nu. Någon som vet om det är normalt nu två veckor innan bf

• BjörkW
    Evelinawahlstrom skrev 2014-07-19 11:53:56 följande:

Någon mer som mår illa? Har mått illa till och från i två dagar nu. Någon som vet om det är normalt nu två veckor innan bf

Jag är bara i v 32 men har mått illa hela tiden. Dock mer nu på senaste tiden. BM sa att det kan bero på att ungen trycker på magsäcken och värmen!
  • fayefaye
    Evelinawahlstrom skrev 2014-07-19 11:53:56 följande:

Har också börjat må illa av och till igen. Mest på kvällarna. Tror det är att den trycker på magsäcken.
  • mia44

jag packade min förlossningsväska idag. La ned, lipsyl, shampoo, balsam, hudlotion, deo, tandborste tandkräm, 3 par bekvämma trosor, 2 par bekvämma byxor, ammebh ( hoppas inte den e för liten lagom till bf bara) är i vecka 35 nu.
    bröstvårtskräm, å ammeinlägg. stor t-shirt å en skjorta med knappar. Bindor. Goa innetofflor.  2 pyjamas åt lillen, 1 par byxor, 3 bodys. 1 napp. 1 gosefilt. En bok att läsa, kamera, laddare till den. Är det jag packat.. tror det borde räcka ? :)

• ebbozz
    mia44 skrev 2014-07-19 21:51:14 följande:

jag packade min förlossningsväska idag. La ned, lipsyl, shampoo, balsam, hudlotion, deo, tandborste tandkräm, 3 par bekvämma trosor, 2 par bekvämma byxor, ammebh ( hoppas inte den e för liten lagom till bf bara) är i vecka 35 nu.
    bröstvårtskräm, å ammeinlägg. stor t-shirt å en skjorta med knappar. Bindor. Goa innetofflor.  2 pyjamas åt lillen, 1 par byxor, 3 bodys. 1 napp. 1 gosefilt. En bok att läsa, kamera, laddare till den. Är det jag packat.. tror det borde räcka ? :)

tycker att det låter som en perfekt bb-väska. inte hysterisk som många man ser här =)
    ungefär så som jag har/tänker packa, inte riktigt klar med mina grejer än.
    och sen bilstolen såklart.
  • mia44

ja bilstolen va sant, men den får nog någon komma med den dagen vi ska åka hem, man ligger ju där oftast ett par dagar med första barnet:)

• ebbozz
    mia44 skrev 2014-07-19 22:31:07 följande:

ja bilstolen va sant, men den får nog någon komma med den dagen vi ska åka hem, man ligger ju där oftast ett par dagar med första barnet:)

haha, jaa... trodde jag med =)
    jag fattade inte alla som sa att de bara ville hem så fort som möjligt, jag tänkte minsann stanna och bli "omhändertagen"
    men, fy sjutton så tråkigt det är där, jag ville inte annat än att åka hem snabbast möjligt och hade det inte varit för att pojken skulle gipsa sina ben så vi missade ett läkarbesök så hade vi lätt åkt efter första natten.
  • mia44

Jag vill ialla fall ha kommit igång ordentligt med ammningen, hoppas på å kunna få det stödet där innan jag åker hem. Men vem vet, kanske inte blir alls som man tänkt sig. ska på omvisning på födeavdelningen nästa måndag, så det blir spännande å se hur det ser ut där så är man ju lite förbered på det i alla fall :)

• Helisa

Bara ca 1 mån kvar...! 
    Har shoppat mig lycklig på ICA. Har köpt blöjor, nappar, tvättlappar, puder, babyolja, zinkkräm mm. Jag har inga förväntningar på att jag kommer att tycka att det är roligt att köpa blöjor varje gång, men första gången var det kul. Underbart att vi har en anledning till det.   
    Och så har vi köpt en spjälsäng.

Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!