• MammaIna88

ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

Tänkte att vi som är gravida och har bf i augusti och september kan samlas här då det vore kul att följas åt. Säg gärna ålder, vart ni bor samt om ni har flera barn. Jag börjar. Jag är 25 och väntar mitt 3:e barn. Mina två andra är födda 2007 och 2010. Jag bor i svanesund.

• Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!
  • Helisa
    Jag och min man har gått HLR-kurs (hjärt-lungräddning) för barn. Jag hoppas innerligt att vi aldrig behöver använda det men det är viktigt att kunna. Frågan kommer mycket närmare nu när vi snart får barn.
    Jättebra att det fanns möjlighet att gå kurs mitt i sommaren. 650 kr/person + 150 kr för kursmaterialet. Kursledaren kom hem till oss. Jag trodde knappt det var sant. Hur smidigt som helst!
  • Gulört

Jag är helt utslagen här hemma i värmen. Ont i huvudet och trött och ont över allt annars också. Försöker göra saker med barnen varje dag för annars blir det ju väldigt tråkigt, men det är knappt att man pallar... Vecka 36+5 idag tror jag. Tiden kryper.

• Evelinawahlstrom

Värmen är hemsk. Hellre klumpiga yterkläder och 20- nu. Vecka 39 här och det trycker på neråt rejält nu. Hoppas lill*n är på g snart. Har börjat trott att rul är fel och att det är en pojke. Är bara den känslan. Känns inte som att det är en flicka alls. Alla runt om säger samma sak. Den här veckan har jag fått tre kommentarer från utomstående " och du väntar en pojke ser jag" vet ej om dom drar slutsatsen efter formen. Jag kanske får mig en rejäl överraskning då lill*n kommer efter att ha planerat allt och fått saker till en flicka.

• Milla 79

Hej!

Hoppar in här! :)

Är 35 år ung och väntar mitt 3:e busbarn! Min dotter är född 2005 och min son är född 2008. Jag är nu i vecka 33 och räknar stadigt ned till BF.

Denna Värme tar definitivt knäcken på mig men snart kommer det lite svalare luft och åskväder sägs det!! :) tjohooo!

Hur mår alla här då?

Jag mådde toppen fram tills att värmen slog till så jag hoppas på att må lika toppen när temperaturen lägger sig :)

• Evelinawahlstrom

har haft vattniga flytningar med anade inte att det var fostervatten kom nyss hem från förlossningen och vattnet har börjat sippra och kommer inte värkarna inom två dagar så sätter dom igång mig. Så det verkar bli en juli bebis här ! Skööööönt 

• Gulört

Så spännande Evelinawahlstrom! Lycka till!!

Jag har nyss varit hos barnmorskan och fått veta att bebisen är fixerad, mitt magmått inte förstorat på ett par veckor (33cm) så hon chansade på att den skulle väga 3,3 kilo i vecka 40, vilket väl inte är helt fel om den skulle göra. ;)

Nu väntar jag bara på att det ska bli lite svalare så att man kan stå ut de här sista veckorna - 18 dagar kvar till BF!

• Evelinawahlstrom

Jag har v fått min bebis den 30 juli. Det vart ingen augusti bebis. Förlossningen gick fort som bara den. Jag fick värkar klockan halv 8 på morgonen åkte in kl 12 och hon föddes kl 3. Läkarna var chockade över hur fort det gick. Använde inge lustgas eller annan smärtstillande. Testade lustgasen vid en värk och det var hemskt tyckte jag.

• Gulört

Grattis Evelina!

Ingen bebis här och jag misströstar med 9 dagar kvar till BF... Men imorgon fyller ett storasyskon 7 år så det blir kalas och massor av besök, och egentligen vore det ju opraktiskt att ligga och föda då...

Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!